1

Onderwerp: Luchtbel op de verkeerde plek

Hallo,

Ik heb net een bescuit gebakken en er heeft waarschijnlijk een luchtbel op de bodem bij de rand gezeten want er zit nu een deuk bij de rand :(((
Kan je dit mooi wegplamuren met botercreme of wordt dat niet mooi?
Baal echt enorm! Het zit precies op de rand Misschien kan ik de bovenkant er voorzichtig afsnijden?
Iemand een tip?? Thanks!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

2

Re: Luchtbel op de verkeerde plek

Als ik dit heb dan smeer ik er eerst een dikke laag botercrème op en laat het dan opstijven in de koelkast. Als het goed hard is dan werk ik het overtollige heel voorzichtig weg met een paletmesje. Als het goed is zou het nu stevig genoeg moeten zijn om te blijven zitten.
Ik zorg er wel voor dat de taart koel genoeg blijft zodat het niet onder het marsepein kan gaan smelten zodat het wegzakt.

3

Dank je voor je reactie!
Ik ben bang dat de boter gaat smelten die eronder zit
Dan moeten ze hem dus in de koelkast bewaren maar met de warmte smelt ie snel natuurlijk... Hmm ben er nog niet uit maar denk dat ik het wel zo ga doen
Is jouw boter wel een gaan smelten?

Groetjes, Jessica
Taaartjes

4 Laatst bewerkt door marijetje (01-06-2011 21:18)

heb je bakspray gebruikt? zo ja moet je ff het topic van sprokkel (9 berichtjes naar beneden)lezen dan heb je de volgende keer geen bellen meer ;)

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5

Bij de taarten waar ik het zo heb opgelost is het niet dusdanig gaan smelten dat de marsepein is gaan zakken. Maar nu moet ik er ook bij zeggen dat ik mijn taarten zo lang mogelijk gekoeld houd, ook al heb ik vulling die buiten de koelkast bewaard mag worden. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de luchtbel is?

6

marijetje schreef:

heb je bakspray gebruikt? zo ja moet je ff het topic van sprokkel (9 berichtjes naar beneden)lezen dan heb je de volgende keer geen bellen meer ;)

Yep bakspray gebruikt idd
Heb het topic gelezen Bedankt!
Weer wat geleerd!  :)

Groetjes, Jessica
Taaartjes

7

MWillemijn schreef:

Bij de taarten waar ik het zo heb opgelost is het niet dusdanig gaan smelten dat de marsepein is gaan zakken. Maar nu moet ik er ook bij zeggen dat ik mijn taarten zo lang mogelijk gekoeld houd, ook al heb ik vulling die buiten de koelkast bewaard mag worden. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de luchtbel is?

Het is gelukkig niet heeeel groot maar ik moet een bierdoptaart maken dus kan het niet camoufleren met bekleden
Heb ook gelezen dat kruimels met botercreme goed stucmateriaal is
Vandaag maar eens extra creatief zijn!
Bedankt!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

Hoe is de bovenkant? Misschien kun je voor een keertje de bovenkant wel als onderkant gebruiken in plaats van andersom (hahaha snappie 'm nog??) De luchtbel zal dan wegvallen onder je fondant of marsepein...

9

Ik heb dat ook wel eens, nu ook weer. Ik doe er ook wel eens een stukje marsepein/fondant in, dus opvullen met een rolletje/bolletje marsepein.