1 Laatst bewerkt door fruitcake (01-06-2011 16:09)

Onderwerp: Poezentaart

Alom bekend natuurlijk en dochter was er helemaal verliefd op:

http://i54.tinypic.com/2mm5qgz.jpg

Bol wol gevuld met bcm en lemoncurd, taart met bcm en frambozen.

(zie morgen mijn website voor een grotere foto).

2

Re: Poezentaart

wauw!! dat bolletje wol super knap zeg....

3

Ahhh! Schattig, en knap dat bolletje wol!

Groetjes Louise

4

:lol:  :lol:  Thanx!

Vond zelf het poesje nogal knap, ben niet zo'n boetseerwonder namelijk.
De bol wol is een kwestie van heel veel "draadjes" maken (gelukkig heb ik een sugar craft gun) en die over je (reeds dun bekleedde) boltaartje draperen. Was meer véél werk, dan moeilijk werk.

5

Ziet er heel leuk uit!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

Jaaah, weer een bolletje wol! Ze blijven leuk hè! :) Ik heb er inmiddels twee gemaakt: eentje van twee 20cm Blanda's (doe ik nóóóit weer, ik werd helemaal knetter van al die draadjes!) en eentje van twee 12 cm Blanda's. Die laatste was iets minder arbeidsintensief om te maken maar het blijft een hoop werk!

Ik vind 'm erg mooi! Erg leuk zo gecombineerd met een gewone taart eronder. En wat een lekker dikke kat ligt er bovenop! :lol: Je dochter zal er vast onwijs blij mee zijn geweest! :)

7

MWillemijn schreef:

Jaaah, weer een bolletje wol! Ze blijven leuk hè! :) Ik heb er inmiddels twee gemaakt: eentje van twee 20cm Blanda's (doe ik nóóóit weer, ik werd helemaal knetter van al die draadjes!) en eentje van twee 12 cm Blanda's. Die laatste was iets minder arbeidsintensief om te maken maar het blijft een hoop werk!

Ik vind 'm erg mooi! Erg leuk zo gecombineerd met een gewone taart eronder. En wat een lekker dikke kat ligt er bovenop! :lol: Je dochter zal er vast onwijs blij mee zijn geweest! :)

Pfff, nou die van 20 cm zal een werk geweest zijn. Dit waren twee 12 cm Blanda's....

8

Haha dat was het zeker! Ik vond 12 cm een beetje magertjes, maar 20 cm was toch een beetje overkill hoor! Het was ruim 3.5 kg taart! Ik had de taart op maandag gemaakt (was voor een verjaardag op zaterdag maar ik had later in de week geen tijd) en 's avonds kwam ik erachter dat ie te groot was voor mijn vriezer! :grr: We hebben toen nog op maandagavond een tafelmodel vriezer gekocht via Marktplaats. :lol: Maar nu heb ik wel een aparte taartvriezer waar ik een stapeltaart van maximaal drie hoog in kan bewaren. :D Mijn versie staat trouwens hier.

Wat is het trouwens een mooie paarse kleur! Welke kleurstof heb je hiervoor gebruikt? :)

9

Ontzettend leuk geworden zeg!! Knap gedaan 't poesje :thumb: