1

Onderwerp: Pop up cake plakjes....hoe gelijkmatig te snijden?

Hoi,

Ik ben een poging aan het doen pop up cakes te gaan maken, heb cupcakes gebakken in 5 electric kleurtjes en uitgestoken...

MAAR: hoe krijg ik de plakjes even dik? Heb het met taartsnijder geprobeerd, maar dan zijn ze best dik, en lukt ook niet echt makkelijk.

Dus: ik vroeg me af: hoe doen jullie dat als je pop up cakes maakt? Het oog wil tenslotte ook wat, toch? :D

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

2

Re: Pop up cake plakjes....hoe gelijkmatig te snijden?

Ik heb een plaat gebakken van het beslag, dus dan is ie al gelijkmatig dik. Daar rondjes uitgestoken en die rondje nog een keer half doorgesneden omdat ik ze toch nog wat te dik vond. De plaat eerst doorsnijden met taartzaag kan natuurlijk ook.

3

Ja, maar dan zit ik met kleurtjes...denk ik?
En dan doe je dat dan dus op 't oog???

4

Ik heb alleen maar gewone en chococake gemaakt tot nu toe :P
Ja die rondjes zijn niet zo heel groot als ze uitgestoken zijn dus met een klein mesje kun je dat makkelijk netjes doorsnijden.
Heb je niet een wat kleinere springvorm waar je een platte cake in kan bakken? (heb het ook in een springvorm gedaan), dan heb je niet teveel van 1 kleur tegelijk. Of je kijkt of je een stukje bakpapier in het midden van je blik kan doen zodat je 2 kleuren tegelijk kan bakken.
Of heel veel pushup cakes maken :P

5 Laatst bewerkt door Guus (31-05-2011 21:51)

Heel leuk die pop up cakes.....maar behalve de dikte van de plakjes ( die ik op t oog even dik heb gesneden.....) wat voor vulling gebruik je......een botercreme vind ik echt niet lekker hoor in dit geval...maar bedenk maar iets stevigs wat niet in de koelkast hoeft.....ik ben benieuwd.  Ik heb al wel succes gehad al vond ik t er minder mooi uitzien

6

Ik heb meringue botercreme gebruikt met allerlei smaakjes, die vind ik erg lekker.

7

Ja, was ik ook van plan Merengue bc...altijd goed!!!en ziet er ook nog mooi uit met toefje :9

8

ik ben op zich ook wel fan van de Merengue BC maar zo in een pop up vind ik t echt TEVEEL .     Heb er uiteindelijk een plakje aardbei en manderijnenpartjes in gedaan ...en laagjes monatoetje....zag er iets minder mooi uit maar de kids vonden t heerlijk ,  in een klas van 27 vond er maar 1tje t nix !