1

Onderwerp: chocolade biscuit zonder mix

Ik heb het forum al afgespeurd met de zoekfunctie hoor, maar ik kom er niet achter hoe je chocolade biscuit maakt op basis van het gewone recept zonder mix.

Gesmolten chocolade toevoegen na het spatelen van bloem/maizena, dus ook erdoor heen spatelen? Of ervoor en dan met de mixer erdoor?
(Heb het al een keer met cacao geprobeerd door deel v/d bloem te vervangen, maar vond het niet zo lekker)

Hoeveel chocolade ongeveer?

2

Re: chocolade biscuit zonder mix

Ik gebruik altijd cacao, maar wel van die echte donkere en niet van die instant die je in chocomelk doet. Misschien helpt dit?

Je kan ook gesmolten chocola gebruiken. Die voeg ik pas op het laatste toe en dan kort even mixen.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

ik maak gewoon biscuit en voeg daar cacao, maar ook extra suikerbakkerspoeder en een ei aan toe. wordt erg lekker

gesmolten chocolade of geraspte chocolade er extra aantoevoegen is ook heerlijk maar let wel op dat je dan wel meer beslag nodig hebt omdat je biscuit niet meer zo hoog wordt

N-Joy Cakes

Bedankt, dan ga ik dat doen.

Heb inderdaad ook gewoon echte cacao, maar vind dat toch iets nepper :) En werd snel droog en minder hoog.