1

Onderwerp: nerven maken?

Ik wilde van de week nerven maken in een blaadje. Ik had een blaadje uitgestoken en wilde toen met zo'n puntig stokje (sorry weet naam niet) streepjes maken, maar dat lukte voor geen meter. Het werd allemaal heel lelijk en ging kapot. Weet iemand hoe je dat het beste kan doen?

2

Re: nerven maken?

Tja je hebt speciale bladveiners en die werken echt heel makkelijk. Of anders plunger uitstskers kopen. Die zijn ook gelijk met nerf.

Ik zelf doe het vaak ook met een flute/veintool. Maar dan moet de fondant nog wel lekker zacht en soepel zijn. Anders gaat het kapot idd. Of een mesje gebruiken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door Carien (01-06-2011 07:53)

:think: misschien te dun (of te dik) uitgerold? Te hard gedrukt? Gewoon een paar keer proberen, mislukt 't, dan weer opfrommelen ;)

Hert wordt natuurlijk nooit zo mooi als wanneer je een speciale uitstekers gebruikt (sorry, mijn Nls is niet zo best in dit soort zinnen :o ), maar toch

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

met een flute/veintool gaat het wel. De veiners of plungers zijn natuurlijk prachtig en makkelijk, maar niet iedereen wil dat aanschaffen. Een flute/veintool kun je voor veel dingen gebruiken (rafelrandjes wegwerken, deukjes maken voor suikerparels, boetseren, etc.) en is niet duur. Het is mijn nog nooit gelukt met een cocktail prikker.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me