1

Onderwerp: meisje in jurkje boetseren, graag wat tips/hulp

Mijn oudste dochter gaat 26 juni ter communie, en natuurlijk hoort daar een taart bij. Ze is er al helemaal mee bezig en na 100x veranderd te zijn is het vorlopig een lichtblauwe taart met wit en zilver. Nu lijkt me het een leuke verassing om een meisje met een jurkje erop te boetseren, wat ik dus nog nooit heb gedaan....de taart bestaat we uit een stapeltje van 20 en 15 cm rond en het lijkt me leuk om een meisje zittend op de onderste taart ( ook praktisch gezien beter ivm steunen tegen de taart...) Marit heeft zelf een jurkje tot aan haar knie met een witte legging aan.
Heeft er iemand wat tips? Wat is jullie ervaring wat er mis kan gaan/moeilijk is en waar ik rekening mee moet houden?zelf dacht ik aan natuurlijk fondant met tylose en iets van spagettistokjes voor de stevigheid?
Alvast bedankt

2

Re: meisje in jurkje boetseren, graag wat tips/hulp

Omdat ik niet weet hoe hoog je de taart gaat maken, weet ik dus ook niet hoe lang de benen gaan worden om deze steun te geven. Staan ze op de grond, dan hebben ze geen steun nodig, maar "hangen" ze halverwege, dan doe je er goed aan de voeten te ondersteunen totdat de beentjes droger zijn en niet meer gaan uitzakken.
Je begint met de beentjes en de schoentjes maken en plakt die vast op de taart. Daar waar haar lijfje moet komen duw je de beentjes iets plat en over haar beentjes drapeer je een half rond lapje als rokje. Daarop boetseer je het lijfje met daaraan de armpjes en handjes. Een (spaghetti-) stokje gaat door het lijfje voor de stevigheid en een stukje erbovenuit laten steken om haar hoofdje op te zetten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

heb je een pb gestuurt

4

marga-vink schreef:

heb je een pb gestuurt

Wat is dat??? :o  :D
(pasgebakken bubbelchocoladetaartje?) :lol:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5 Laatst bewerkt door Dot (01-06-2011 04:47)

haahahahahahahaha  oh oh Annelies!
ze bedoelt een privé berichtje!!!

maar jij was idd de aangewezen persoon om TS te antwoorden.

alleen 1 toevoeging, je kunt het poppetje niet op de taart boetseren, want je moet haar van te voren maken,dan kan ze goed drogen.
Dus zul je haar zittend moeten maken op een stukje piepschuim oid.
Succes!!

Groetjes, Dorothea.

6

Superbedankkt voor jullie reacties
@annelies, hier kan ik zeker heel veel mee, ik had er dus o.a. niet aangedacht om de beentjes te ondersteunen maar had ze vast laten bungelen met extra lange benen tot gevolg of zoiets!
@Marga bedankt voor de foto, duidelijk voorbeeld
@dot ook bedankt, ik ga maar eens wat opzoeken met vergelijkbare maten waarop ik het meisje kan boetseren

Nogmaals bedankt

Groetjes marjolein