1

Onderwerp: Toblerone mousse buiten de koelkast ?????????

Lieve allemaal,

In de toblerone mousse wordt slagroom gebruikt, dus moet normaal gesproken in de koeling.

Deze slagroom wordt echter verhit is het dan mogelijk om deze wat langer buiten de koelkast te laten zeg een uur of vier ?? ( i.v.m. bederf)

WIE O WIE kan deze vraag beantwoorden

Alvast heel erg bedankt

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

2

Re: Toblerone mousse buiten de koelkast ?????????

:think: Ik zou dat niet doen.....

3

nee gewoon niet doen

4

Ganache kan toch ook buiten de koeling? :think:

Groetjes, Elly

5

Tja, ik heb inderdaad ook ergens gelezen dat als de slagroom boven de 90º is geweest dat het moet kunnen....  :think:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

eh ook niet lang?

7

Ik heb laatst tobleronecreme gemaakt (bc van de mix + gesmolten toblerone erdoor)...was heerlijk en die kan je zeker buiten de koelkast bewaren.

Groetjes Marianne

8

mvdkolk schreef:

Ik heb laatst tobleronecreme gemaakt (bc van de mix + gesmolten toblerone erdoor)...was heerlijk en die kan je zeker buiten de koelkast bewaren.

Groetjes Marianne

Daar zit/zat dan geen slagroom in (bederfelijk product)?

Ik heb geen idee of het kán maar zou het risico niet nemen.......  ;)

9

ik laat mijn taarten met zelfgemaakte bbr (met melk gemaakt dus) ook wel een paar uur buiten de koelkast staan als dat moet. liever niet natuurlijk, maar er is wel iets met verhitten boven een bepaalde temperatuur dat de houdbaarheid verlengt. denk aan houdbare melk. die is verhit en dus lang houdbaar buiten de koeling.

maar ik doe het alleen als er echt geen koelkastruimte is. nogmaals, je moet er erg voorzichtig mee zijn.

10

De slagroom is gekookt over de toblerone gegoten, neem ik aan? Dan geldt ie bij als ganache= veilige vulling :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Adrienne schreef:

De slagroom is gekookt over de toblerone gegoten, neem ik aan? Dan geldt ie bij als ganache= veilige vulling :Y

Weer wat geleerd (denk ik), dank je! ;)

Het idee staat me alleen nog steeds (wat) tegen...... slagroom kóken?!?

Hmmmm denk dat ik toch vaker in  de keuken moet staan, leerzaam en wie weet word ik nog wel eens een keukenprinses!  :D

12 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (31-05-2011 21:25)

Adrienne schreef:

Dank je wel Adrienne , hier dacht ik dus ook aan , het enige is dat het tegen de kook aan zit.

Als het dan inderdaad een veilige vulling wordt heb je ineens heel veel mogelijkheden meer voor een veilige vulling als je de slagroom eerst verhit.

Stel je mening erg op prijs, denk je dat tegen de kook aan ook goed is ?

Verder iedereen bedankt voor het meedenken.

Het gaat trouwens alleen maar om het feit dat de taart wat langer op tafel kan staan dan 2 uur. Daarvoor staat zij in de koeling.
Taartgroetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

13

Dat lijkt me dan geen enkel probleem.

Groetjes, Elly

14

zou de taart ook een uurtje of 5 buiten de koeling kunnen?
Op dag 1 maken en dan de koeling in, smorgens op dag 2 moet hij eigenlijk een uurtje of 5 buiten de koeling kunnen.......ik hoop op een snelle reactie, moet hem morgen maken

(ze wilden ineens een andere vulling, zijn bekenden van me, dus heb beloofd mijn best te doen om het te vragen.)

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

15

cicindy schreef:

zou de taart ook een uurtje of 5 buiten de koeling kunnen?
Op dag 1 maken en dan de koeling in, smorgens op dag 2 moet hij eigenlijk een uurtje of 5 buiten de koeling kunnen.......ik hoop op een snelle reactie, moet hem morgen maken

(ze wilden ineens een andere vulling, zijn bekenden van me, dus heb beloofd mijn best te doen om het te vragen.)

Als de slagroom goed is verhit dus echt tegen de kook aan ( 80/90 graden) moet het kunnen

Succes

Taart groetjes Ellen

16

dank je voor je antwoord.....

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling