1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-05-2011 22:25)

Onderwerp: how to espadrilles

n.a.v. mijn andere schoentjes die inimini waren nu dan een grote met sleehakje mijn favo espadrille zoals ik ze best zou willen hebben  :D

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1306441637.jpg

gemaakt met de grote jem uitstekers en veel geklieder :o
ja nog sorry voor de avondlicht foto :o

oke, wat heb ik gedaan:
fondant voor de sleehak, gekleurd met de gold kleurstofpasta (deze glimt dus niet maar geeft een beetje een okergeelbruine kleur af)
1x een hele zool uisteken voor de onderste laag. dan nog een aantal keren de hiel van de zool uitsteken (zoveel als je mooi vind, ik had er 6) deze op de hiel van de onderste plakken. dan nog een keer een hele zool in dezelfde kleur en die er weer overheen plakken. doordat de zool dan omhoog gaat valt deze iets kleiner dan de onderzool. dit randje wat uitsteekt kun je gewoon wegsnijden.. in de hak lopen nu alleen horizontalen lijnen van de losse zooltjes. hierin snijd je zelf nog enkele verticale en diagonale lijnen met een tooltje. kleur het geheel met de goldpasta en alcohol (ik was te lui om op te staan en heb het met een beetje water gedaan :o , sorry het is al laat en ik loop niet zo lekker tegenwoordig)
vervolgens steek je een zooltje heel dun uit zwarte fondant. deze plak je ook weer over de hele sleehak.
voor de punt heb ik een dun lapje zwarte fondant gepakt en dit in een soort van 3 hoek gesneden waarbij 1 hoek een hoek heeft van 90 graden. deze hoek is iets afgerond anders is hij te puntig en de tegenoverliggende zijde is iets rond naar binnen afgesneden (zoek voor filmpje bij frankly sweet shoe met golden bow, dan kun je zien  hoe ik het gemaakt heb maar dan in het groot.) dit lapje heb ik met gebruik van stencil zilverkleurig gedust om het een leuk motiefje te geven. de hiel heb ik een beetje op gevoel gedaan een soort van gebogen reepje (iets minder dan een halve cirkel) ook gedust en vastplakken aan de hiel. dan een reepje snijden uit geduste fondant welke lang genoeg is om rond te plakken en die vast zetten op de hiel met een verticaal lapje welke ook weer gedust is.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (26-05-2011 22:01)

Re: how to espadrilles

En meteen een how-to erbij: SUPER!!  :thumb:  :thumb:

Dank je voor het delen  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: how to espadrilles

Wat heb je dat ontzettend leuk gedaan!!!! Heel gaaf!!!!
Super dat je dit erop hebt gezet!
Mag ik vragen van welk merk je de dust hebt gebruikt?

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

4

Re: how to espadrilles

Maak je ze ook in maat 41??

Even zonder gein, wat een leukerd en wat een handige how-to

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

5

Re: how to espadrilles

Wat Gaaf! en goed uitgelegd

Deze hobby is geweldigggggg!!!!