1

Onderwerp: Wie heeft er tips?

Laatst heb ik deze mold gekocht:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -2790.html

Wie kan mij vertellen hoe ik er suikerpasta in krijg???? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om er iets van te maken... Heb perongeluk de kleine maten besteld, had liever de grotere gehad..

Maar goed, als het zou lukken om er mooie pareltjes van te maken is er niks aan de hand...

Ik hoor het graag!

Groetjes Femke mv Fabine ('08) en Eva ('09)

2

Re: Wie heeft er tips?

Ik dust de vorm iets in met maizena, ik gebruik marsepein trouwens.
Geen ervaring met fondant. Ik vul bolletje voor bolletje, en haal gelijk het te veel aan marsepein weg. Daarna als ik alles gevuld heb haal ik de parelrand er voorzichtig uit, de mold iets buigen zeg maar en dan voorzichtig aan de onderkant drukken. Dus op de kop en dan vanaf het begin de mold iets open buigen. Ik hoop dat je het begrijpt, zo moeilijk uitleggen zo. Je kunt de gevulde molt ook even in de vriezer stoppen

Volgens mij heb ik op Youtube ergens een filmpje gezien...
Kijk daar eens :)

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

4

Mo-tje78 schreef:

Volgens mij heb ik op Youtube ergens een filmpje gezien...
Kijk daar eens :)

Even zoeken op tonedna1 filmpje heet fondant pearl border (kan niet linken vanuit mijn youtube app)

Groetjes Melanie

5

Ik maak een rolletje van de fondant. Vouw het vormpje iets open. Vervolgens duw ik met mijn handpalm zoveel mogelijk vol. Als hij helemaal gevuld is haal ik alles wat uitsteekt met een mes weg (plat over de vorm). Daarna leg ik hem 10 minuten in de vriezer, buig hem een klein beetje open en ze vallen er zo uit. Mocht hij er in stukjes uitkomen, kan je deze later tegen elkaar leggen.

Succes.

Ik heb er onlangs een how to van gemaakt op mijn blog:
http://laurasbakery.blogspot.com/2011/0 … uiken.html

ook ditzelfde formaat gebruikt :)

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

7

Een beetje crisco in de vorm (gewoon wat op je vinger en door de vorm halen). Daarna laat het zo los.

Ik zat voorheen met een andere siliconen mal te knoeien en kreeg toen eens deze tip. En ik heb het ook met deze parels mal geproberd en het werk echt prima.

Succes!