Onderwerp: marsepein wit kleuren

hallo allemaal,

Misschien bestaat deze vraag al maar kon hem zo gauw niet vinden.
Maar ik probeer marsepein wit te kleuren, nu weet ik dat hij nooit helemaal wit gaat worden maar ik kom al totaal niet in de buurt. Daarom koop ik hem meestal al gekleurd maar nu hebben ze deze niet en moet ik hem dus zelf gaan kleuren.

Welk merk kleurstof gebruiken jullie hiervoor. :/

Groetjes

2

Re: marsepein wit kleuren

Sugarflair extra white

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

3

Ik ook in combinatie met whitener van Wilton.

Jacqueline

4

wilton icing color white-white :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door willempie78 (31-05-2011 16:13)

Met Wilton Icing Color White 28 gr heb ik mijn marsepein erg mooi wit gekregen.
hier een foto zodat je kunt zien hoe wit het was. Hier heb ik wel aardig wat kleurstof voor moeten gebruiken.

http://94.100.118.213/1309050001-1309100000/1309063301-1309063400/1309063358_5_ukhZ.jpeg

Veel liefs,
Willeke

6

met sugar flair superwhite en een beetje pasta in wit krijg je heel witte marsepein.
Doe dit wel minimaal 1 dag van tevoren, zodat de kleur nog extra op kan kleuren.

Moet zeker lukken om zo witte marsepein te krijgen. Succes

7

En ik ook met de Wilton Icing Color white. Hier heb je niet veel van nodig en werkt snel.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

8 Laatst bewerkt door marjan's taarten (01-06-2011 22:12)

bedankt voor jullie adviezen heb vandaag wat gehaald en ga het van de week uitproberen

tot de volgende keer. groetjes

9

marjan's taarten schreef:

bedankt voor jullie adviezen heb vandaag wat gehaald en ga het van de week uitproberen

tot de volgende keer. groetjes

. ik had laatst voorgekleurd witte marspein, maar daar zag je de volgende dag aan de rand wat kleine scheurtjes, idee hoe dit komt? Het was witte marspeien van Fun Cakes

hoi mar10.

Ik gebruik altijd voorgekleurde witte marsepein maar heb dit nog nooit gezien en heb dus geen enkel idee. Gebruik zelf nooit van fun cakes en heb daar dus geen ervaringen mee. Misschien dat iemand anders je hiermee verder kan helpen.

11

welke gebruik jij dan Marjan? Hier in een andere shop gebruiken ze Esbaco.....

hallo mar 10 sorry voor de late reactie maar heb het druk gehad met het bakken van taarten voor mijn jongste haar verjaardag.
Ik gebruik de marsepein van de site van taart en decoratie in ridderkerk. Staat een stikker op van hun zelf dus weet niet welk merk dit is. Zag wel vandaag een andere toppet over gaatjes in de marsepein na uitrollen en hier vertelde ze dat het dan misschien te droog is. Misschien is dat met die witte ook geweest. Hoop dat je hier weer wat verder mee komt. groetjes

13

Zeelandia marsepein kopen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl