1

Onderwerp: wat gaat er mis

Hoi, net een taart gemaakt van een overhemd.
Maar die stomme kraag wil niet blijven zitten. Ik heb er ook al tylose in gekneed en een tijd laten staan met een zilverfolie prop erin. Maar zoals je ziet is het niet veel soeps geworden. En na de foto is die tot mijn schrik nog verder gezakt.
Hoe krijgen jullie de kraag zo mooi rechtop en strak? Of komt het omdat het marsepein is.  :o

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWD3JGCN-D.jpg

Re: wat gaat er mis

Wat er misgaat is inderdaad dat je marsepein gebruikt :)

Tylose en marsepein gaat niet werken.

Pasgeleden had ik bloemen gemaakt van marsepein, die heb ik twee dagen laten drogen. Ze waren wel wat droger en harder (zonder tylose).

Groetjes Karine

O enne, ik vind je taart dus wel erg leuk!!!

Groetjes Karine

4

Oh, bedankt voor de tip. Volgende keer dus maar gewoon met fondant.  :think: Hmm, best balen. Maar tot dat die wordt opgehaald laat ik de prop zilverfolie er lekker inzitten ha, ha. Het is een "voor de lol"taart (dus ik krijg er niet voor betaald ofzo), want anders had ik m misschien nogwel overgemaakt.
Nou ja, als die maar smaakt. Ik heb er bastognekoek/botercreme in gedaan en lemoncurd.

Marsepein en tylose gaat wel, maar minder goed dan fondant. Ik heb al meerdere keren een strik van marsepein gemaakt.
Je moet de marsepein met tylose dan eerst een dag laten liggen voor je het verwerkt en daarna nog 1 of 2 dagen laten drogen. Hij blijft wel minder stevig dan wanneer je fondant gebruikt. Maar het kan dus wel.

Evt. kan je voor een volgende keer eerst een kraag maken van fondant en dan daar een dun laagje marsepein eroverheen... ;)

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....