1 Laatst bewerkt door sweetheart88 (30-05-2011 15:22)

Onderwerp: Oeeiii stapel gaat zakken!!!

Ik ben bezig met mijn eerste stapel taart....
Heb een 25 cm onder en een 20  cm boven en heb er nu 6 dowels in zitten ( op gelijke maat gemaakt )
Maar aan de linker kant leek hij wat in te gaan zakken de marsepein ging zeg maar niet meer zo strak staan (wat wel was voordat de taart erop stond ) en werd wat lubberig, het leek ook echt alsof hij wat aan de linker kant zakte! ik heb de taart nu er maar af gehaald...
Moet ik misschien nog meer dowels gebruiken ?

Ik heb de taart trouwens gevuld met banketbakkers room en vlaai vulling zal de vulling te zwaar zijn ? ik heb de 20 cm op 2 kartonnetjes gezet!
Moet ik nog meer dowels erin doen ? Of wat kan het probleem zijn ?

Met biscuit kan je toch wel stapelen ?

Re: Oeeiii stapel gaat zakken!!!

En nu durf ik niet meer :(

Iemand ? (ja ik ben een beetje ongeduldig sorry :S )

4

Nou je bent inderdaad ongeduldig.....Bedenk dat dit bij de meeste van ons toch een beetje spitsuur is.

Staan je dowels er recht in of staan ze scheef? Zet je dowels er recht in.
Is het alleen de marsepein die lubbert? Zoja...dan is waarschijnlijk je vulling iets aan het uitlopen. Ik zou het op het allerlaatste moment op elkaar zetten als je nog twijfelt. Dus net voor het moment dattie aangesneden gaat worden.

Volg je hart...want dat klopt!

5

Zitten de dowels goed verdeeld? Normaliter gebruik je een oneven aantal, dus eentje erbij daar waar de bovenste taart doorzakt. Met biscuit kun je prima stapelen. Zijn de dowels wel op de juiste lengte? Misschien steekt er een teveel uit?
Zet anders wat foto's neer dan kunnen we zien wat het probleem is.

6

welke dowels heb je gebruikt?
met deze afmeting gebruik ik 6 houten dowels en 2 taartkartonnetjes dus precies hetzelfde en geen problemen mee.

misschien je dowels niet goed verdeeld?
ik zou het ook niet weten

N-Joy Cakes

Ik heb zo'n stok gehaald bij de gamma (zelfde dikte als de dowels ) ze zitten er naar mijn idee recht in!
misschien moet ik er aan de linker kant nog 1 bij doen dat ga ik eens proberen!

Zal straks kijken of ik een foto kan maken...

8

heb het met dezelfde vulling ook wel eens gehad en daar was weinig aan te doen

Ik gebruik nu iets meer botercreme voor deze vullingen en gebruik genoeg douwels hiervoor liever 1 te veel dan te weinig

9

Heb het ook weleens gehad bij 25/20 centimeter!
Uiteindelijk zaten er 9 dowels in en toen bleef hij recht !!

succes!!

10 Laatst bewerkt door cathleen (31-05-2011 06:17)

Hm, misschien ligt het aan je vulling, want ik heb eergisteren precies dezelfde maten gestapeld, maar dan met 5  houten dowels. Ik had meringue botercreme als vulling.