1

Onderwerp: Crisco gebruiken ??

Hoi hoi,

Elke keer als ik mijn taart bekleed dan strooi ik poedersuiker op mijn blad. Maar wel veel want anders plakt het. En anders gaat mijn marsepein scheuren.

Moet ik toch crisco gebruiken als ik marsepein aan het kneden ben?
En alsnog poedersuiker strooien op mijn blad? Of hoeft dat niet ??

Want het komt ook voor dat er poedersuiker op de bovenkant komt elke keer. Echt lelijk!!

Bedankt alvast voor de antwoorden.

2

Re: Crisco gebruiken ??

Ik gebruik nooit poedersuiker maar alleen crisco. Gaat heel goed!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik ben een beginner en heb nog niet heel veel met marsepein gewerkt. Maar Crisco bevalt mij goed. Heb je ook al zo'n bureau onderlegger van de Ikea?  Dan heb je niet veel Crisco/poedersuiker nodig.
Ik heb ergens gelezen dat iemand dacht dat marsepein met veel Crisco wat breekbaarder werd.
Ook schijn je beter maizena i.p.v. poedersuiker te kunnen gebruiken. Dan krijg je niet van die vlekken op je marsepein.

4

En je marsepein niet omdraaien hè?
Alleen steeds een kwartslag draaien.

Groetjes Louise

5

Ik gebruik nooit poedersuiker maar werk op een zeil, ingesmeerd met crisco, niet door de marsepein kneden. De IKEA-mat schijnt idd ook goed te werken.

Ik denk niet dat door teveel crisco de marsepein breekbaarder wordt....

Bedankt voor de antwoorden!

Heb alleen nog 1 vraagje... Ik heb een pot crisco. Kan ik dat zo gebruiken? Of moet ik er boter of zo doorheen doen?? Staat er op namelijk.

7

je kan het zo gebruiken!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

8

Als je marsepein scheurt tijdens het rollen is de kans groot dat je hem ook nog niet goed genoeg door gekneed hebt, een beetje crisco aan je handen om door te kneden is prettig, maar zelf rol ik echt uit op poedersuiker, steeds je rolstok schoonmaken voor je weer een paar slagen rolt en een kwartslag draait, dan komt er geen poedersuiker bovenop

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!