1

Onderwerp: welke maat vierkant(en)

Welke maat vierkante bakvorm gebruik je het meest, of welke heb je in huis?

Ik ben er over aan t denken om wat vierkante bakpannen te kopen, maar weet niet zo goed welke maten.
15,20,25 volgt makkelijk op. maar 17,5 is voor 10-12 stukjes wat ook wel handig is (snij nu aldoor op maat)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: welke maat vierkant(en)

Bakvormen met snoertjes zijn er nog niet ;)

[MOVE] --> Bakken & Vullen

(ik gebruik trouwens meestal 20x20, hoewel ik de rest wel in huis heb :+)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

@marianne, dank je wel, ik twijfelde waar ik thuis hoorde met dit topic

4

Ik heb een verstelbare vierkante bakring. Heel veel maten in één.
Het meest gebruik ik 25x25.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

Er is 1 oplossing voor je probleem:
Een bakblik die van 5 bij 5cm tot 30 bij 30cm kan bakken.
Hij is echt ideaal!
De prijs is iets duurder als 1 gewone bakblik maar zeker de moeite waard. Je hebt dan in 1x alle maten in huis.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -4358.html

Liefs, Zanoni

6

@zanoni, ik had er al naar gekeken maar twijfel heel erg. Heb nu een verstelbare van dr Oetker (uit duitsland vandaan) maar dat is echt niets.
- lastig schoonmaken (zijn 4 losse uitschuifbare kanten, die niet volledig van elkaar af kunnen)
- beslag loop er altijd iets onder door
- verschoof van de week, en ik zag dat pas dat ie uit de oven kwam dus moest ik nog snijden

voordeel van een bakpan lijkt me zo dat je na t bakken, afwassen, drogen en de kast weer in, die delen moeten echt goed drogen (doe dit vaak in de afkoelende oven) omdat er randjes overlappen.

7

Ik heb een 25x25 en die vind ik erg prettig qua maat.
Heb inmiddels ook een kleinere voor het stapelen maar moet zeggen als ik die alleen bekleed vind ik hem een beetje klein..

It's just a piece of cake

8

anneke79 schreef:

@zanoni, ik had er al naar gekeken maar twijfel heel erg. Heb nu een verstelbare van dr Oetker (uit duitsland vandaan) maar dat is echt niets.
- lastig schoonmaken (zijn 4 losse uitschuifbare kanten, die niet volledig van elkaar af kunnen)
- verschoof van de week, en ik zag dat pas dat ie uit de oven kwam dus moest ik nog snijden

voordeel van een bakpan lijkt me zo dat je na t bakken, afwassen, drogen en de kast weer in, die delen moeten echt goed drogen (doe dit vaak in de afkoelende oven) omdat er randjes overlappen.

Deze is helemaal uit elkaar te halen dus goed schoon te maken. Tevens ook plat op te bergen, dus neemt niet veel plaats in beslag.
Ik bekleed het gedeelte altijd met 2 stroken bakpapier, dus je hoeft niet in te vetten enz. Hij lekt dan zeker niet en je kunt het gebakken biscuit makkelijk eruit halen. Doordat je het bakpapier gebruikt wordt de pan ook niet echt vuil en is het schoonmaken een eitje!

Liefs, Zanoni

9

Zanoni schreef:
anneke79 schreef:

hoe heet deze pan zanoni,want die zou ik ook wel willen

Deze is helemaal uit elkaar te halen dus goed schoon te maken. Tevens ook plat op te bergen, dus neemt niet veel plaats in beslag.
Ik bekleed het gedeelte altijd met 2 stroken bakpapier, dus je hoeft niet in te vetten enz. Hij lekt dan zeker niet en je kunt het gebakken biscuit makkelijk eruit halen. Doordat je het bakpapier gebruikt wordt de pan ook niet echt vuil en is het schoonmaken een eitje!

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

10

Silverwood Multisize Cake Pan 10 x 30cm

Liefs, Zanoni

11

Zanoni schreef:

Silverwood Multisize Cake Pan 10 x 30cm

dankjewel,ga meteen kijken ervoor

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops