1

Onderwerp: Welke spuitmondjes van Wilton zal ik bestellen? Tips svp

Ik ga zo weer een flinke bestelling doen bij een bekende webshop.
Maar ik zit een beetje met de nummers van de spuitmondjes van Wilton. Ik ben bezig met versieren van koekjes en het spuiten van bloemen wil ik graag leren.
Hebben jullie tips welke mondjes ik als eerste het best zou kunnen aanschaffen. Zat zelf te denken aan nr. 1 en 2. En voor de blaadjes nr. 66. Ik heb een setje spuitmondjes van een ander (goedkoop) merk voor bloemen. Passen deze waarschijnlijk ook op de standaard adaptor?

Verder nog tips wat betreft Royal Icing spuiten. Hoor het graag.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Welke spuitmondjes van Wilton zal ik bestellen? Tips svp

heyy dolfijn,

ik heb een kleine set gekocht van wilton. ook ideaal. hier zitten 26 verschillende mondjes in..kan je heerlijk mee uitproberen, en zitten veel bruikbare mondjes in

3

Re: Welke spuitmondjes van Wilton zal ik bestellen? Tips svp

Leuk dat je met icing aan de slag gaat! Ik hoop dat ik goed begrepen heb wat je wil. Voor het omlijnen van koekjes gebruik ik het liefst tip 2 (tip 1 raakt makkelijk verstopt en is alleen voor het allerfijnste werk, bijvoorbeeld om kleine letters te schrijven) en voor het 'vullen' met dunnere icing tip 3 of 4. Met tip 2 of 3 kun je ook simpele bloemetjes die bestaan uit 5 stipjes rond een hartje maken. Voor dropflowers vind ik 106 handig werken en voor het maken van bloemblaadjes voor grotere bloemen (waarvoor je apart vijf blaadjes spuit) vind ik 101 een mooi maatje.

Of de spuitmondjes op de adapter gaan passen weet ik niet, hangt van het merk af: soms wel, soms niet. Een adapter is hoe dan ook handig om te hebben!

Als tip voor het maken van bloemen zou ik willen meegeven: zorg dat de icing goed stijf is! Anders zakt het zo weer in elkaar. Dus zo stijf dat als je een piek trekt in de icing, die niet meer inzakt. Heel veel succes en plezier!