Re: Nog meer macarons: Banana and Caramel Rum.....
@Nicole Th:
I heb je een email gestuurd
Zou ik dat mailtje ook mogen, krijg ze ook niet zo mooi glad van boven 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Nog meer macarons: Banana and Caramel Rum.....
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
@Nicole Th:
I heb je een email gestuurd
Zou ik dat mailtje ook mogen, krijg ze ook niet zo mooi glad van boven 
Jennifer Lo schreef:@Nicole Th:
I heb je een email gestuurdZou ik dat mailtje ook mogen, krijg ze ook niet zo mooi glad van boven
Komt eraan.....
En ik misschien ook?
Ik gebruik altijd het recept van Tartelette. Ze zijn wel lekker en krijgen ook een mooi voetje maar glad
die van jou zijn echt prachtig! Ik ga ook zeker eens de vulling proberen.
En ik? 
Eigenlijk wil ik wel het recept!
Als je het wilt geven hoor! Annders natuurlijk geen probleem. Ze zijn geweldig!
Ik wil ook wel graag het mailtje krijgen voor de tip
en eventueel ook met het recept als je dat ziet zitten (maar ik begrijp als je dat liever niet hebt hoor!)
Mijn mama houdt namelijk heel erg van macarons en wil me er eens aan wagen
.
De jouwe zien er alvast heel erg mooi en lekker uit! 
Voor alle verzoeken voor het recept, het is geen geheim hoor
, ik heb het van RowanCharlene gekregen.
Hier is het mailtje wat ik aan Nicole heb gestuurd met het recept van Bakerella:
Tja, ik heb ook heel wat batches gehad voordat ze zo werden hoor.
Ik denk dat het aan je beslag ligt, als deze te stevig is oftewel niet vloeibaar genoeg, dan verdwijnt het puntje niet. De mix moet zo vloeibaar zijn dat het van je lepel afvloeit in een soort magma straal.
Als je je laatste macaron heb gespoten moet eigenlijk de eerste al het puntje verdwenen zijn. Het beslag moet toch wel redelijk vloeibaar zijn.
Mogelijke oplossingen:
1. als je ze na een half uur rusten (wel voor het rusten flink tikken met de bakblik) nog een puntje hebt, kun je met de bolle kant van een lepel voorzichtig pletten.
2. ander tip is, als je ze spuit en je bent klaar, stop je met spuiten en als je het spuitmondje wegtrekt, deze als een soort komma wegtrekken, dus met een naar beneden beweging, komt het eventuele puntje niet bovenop de macaron.
3. Wel stoppen met spuiten voordat je wegtrekt
Kijk ook even naar de volgende link, deze is van bakerella en op de foto's kun je goed zien hoe vloeibaar dit zou moeten zijn. Bij mijn macarons moet het ook nog iets vloeibaarder zijn voor een wat meer platte koekje:
http://www.bakerella.com/tartelette-these-are-for-you/
Het is echt even een aantal keren uitproberen, oefening baart echt kunst met deze, zo kwam ik erachter dat de gepasturiseerde eiwit die ik eerst gebruikte van de Sligro elke keer gescheurde macarons opleverde. Zodra ik eitjes ging scheiden, de eiwitten een dagje liet staat, gaat het veel beter.
Succes en ik hoor wel of ik nog kan helpen (al ben ik nog echt geen kampioen hierin hoor).
Gr
Jennifer
en ook nog even de vulling:
http://dailydelicious.blogspot.com/2008 … akers.html
Jammie ziet er goed uit ook je foto's 
Wat een plaaaatje!!!
En ze zullen heerlijk zijn. 
Dankjewel voor de tip. Inderdaad handiger om het even op het forum te zetten want zo blijf je mailen
Ik denk dat ik inderdaad het eiwit te stijf geslagen heb waardoor de puntjes niet wegtrekken. Voor de rest gingen ze eigenlijk perfect. Heb inmiddels verschillende recepten gebruikt, waaronder de recepten van Passion4baking. Eiwitjes klaar staan, morgen weer proberen.
Dankjewel voor de tip! Ik ga het zeker en vast eens proberen binnekort
!!
Wauw die zijn mooi!
Heb pas 2 pogingen gedaan maar snap niet waarom ze bij mij niet lukken.
De eerste keer zagen ze er perfect uit, maar liep even weg en toen ik nog geen minuut later terug kwam waren ze ineens helemaal ingezakt en uitgelopen.. Terwijl de baktijd (18 min) nog niet was verstreken..
Bij poging 2 werden ze wel mooi, maar niet echt een voetje en ze scheurden in aan de bovenkant.. Daarnaast waren ze iets bruin geworden. de andere plaat die ik er uit heb gehaald voordat ze bruin werden, bleven juist weer plakken aan de bakplaat.. MOEEE
weet jij wat ik fout doe?
Kan ik van een afstand niet zo zeggen, heb je de franse of italiaanse manier geprobeerd?
Bij de italiaanse manier (suikerstroop) kan het eigenlijk niet echt mis gaan.
Misschien je oventemp checken, 150 graden en dan 15 tot 18 minuten.
tegen het bruinen moet je ff na 10 minuten een stuk alufolie erop leggen (losje), dit werkt bij mij.
Sinds ik ze bak in mijn winkel met een professionele oven heb ik geen last van bruining.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr
Jennifer
Ik heb ook weer eens een poging gedaan, kreeg geen voetjes, te veel uitgelopen dus te groot,kleur alleen van binnen zichtbaar en aan de buitenkant bruin maar.......ze smaken wel errrrug lekker
Op naar de volgende ronde 
Edit: Na 10 minuten alu folie erop gelegd tegen het bruin worden, toen gingen ze scheuren en indeuken
Ik ga voor de herkansing
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Nog meer macarons: Banana and Caramel Rum.....