1

Onderwerp: strak bekleden.....

Hoi,

het lukt me gewoon niet altijd om mijn taart strak te bekleden. Ik blijf soms de verschillende lagen door de taart heen zien. Komt dat door het afsmeren? Moet ik dat dan dikker doen?!?!?
Ik heb geen idee, wie heeft DE tip voor me?

Bedankt!

2

Re: strak bekleden.....

je botercreme een kleurtje geven werkt heel goed dat kan doormiddel van een smaakje of gewoon wat bruine kleurstof erdoor zodat je de lagen niet zo goed ziet werkt voor mij heel goed en ik smeer niet dik af

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Dus het heeft niets te maken met hoe dik of dun je afsmeert?

4

nou ja, wanneer je 1cm dik afsmeert zijn de lagen natuurlijk wel weg, maar is 't niet meer lekker :nooo  ;)
een kleurtje helpt echt goed tegen doorschijnen.

Wanneer het probleem het eruitstulpen van lagen is, dan helpt dat natuurlijk niet. Dan is het probleem ws de dijkjes die niet stevig genoeg zijn, of dat je je taart niet lang genoeg in de koelkast hebt laten opstijven voor het afsmeren :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Oh ik smeer de taart altijd af en laat hem daarna pas opstijven......
Moet ik hem voor het afsmeren ook al een keer laten opstijven?

Ik denk namelijk dat het het uitstulpen van de lagen is.

6

neuh, (sorry, ik schreef het niet duidelijk :o )

dijkjes, vullen, afsmeren, opstijven in koelkast, er nogmaals langs met een warm, droog mes. Dan druk je de evt uitstulpingen wel weer plat; anders dan nog een laagje bc eroverheen om het dikte-verschil op te lossen. Maar niet te dik, want da's niet lekker.

waar maak je je dijkjes mee? wanneer je ze met de bcmix maakt, is dat misschien het probleem, dat is slapper dan de 1:1 bc

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Jep, de dijkjes maak ik idd met de mix.....
Ik ga het eens met 1:1 proberen!
Bedankt voor je tips!!!