1

Onderwerp: waarom pedaalemmerzak

Hoi,

Ik heb een vraagje: waarom moet je bij het invriezen een pedaalemmerzak gebruiken?
Moet dit dan nog eerst in een taartdoos of mag je de taart ook gewoon op een plateautje of zo in de diepvries zetten?

Ik snap de logica van de zak niet zo helemaal, vandaar   : :think:

2

Re: waarom pedaalemmerzak

hygiene misschien?
Ik zou het wel fijn vinden als de taart niet open en bloot in de vriezer staat.

Liefs, Zanoni

3

Inderdaad wat Zanoni zegt, maar volgens mij ook om te voorkomen dat het uitdroogt in de vriezer.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

en tegen overheersende geurtjes in de vriezer  :Y . en ik doe ze gewoon los in een pedaalemmerzak. geen doos, geen plateau.

5

Ik stop ze in een doos en die in een zak en dan ook nog een dubbele zak. Dit doe ik om ijsvorming te voorkomen want al dat ijs dat over je taart heen gaat smelten lijkt me niet bevordelijk. Tevens heb je altijd geurtjes en die wil ik echt niet op mijn taart, heb sowieso een aparte lade in mijn vriezer voor taartjes.

It's just a piece of cake

6

Dank je voor de reacties.
Ik dacht ook dat het voor de geurtjes was maar ik heb een diepvries die ik alleen voor taartjes gebruik, dus geen geurtjes die eraan kunnen.

Ik wilde eens weten of het nog een andere reden had.

7

lobke schreef:

Ik wilde eens weten of het nog een andere reden had.

IJsvorming dus...

It's just a piece of cake

8

En in een vriezer droogt je eten uit.
Die plastic zak voorkomt dat.

Groetjes Gerien