1

Onderwerp: Vragen over PP koekjes

Ik ben voor het eerst bezig om koekjes te bakken om te gaan versieren met Royal Icing.
Ik heb gekozen voor het recept van Peggy P. Een aantal dingen vallen me op.
1) het deeg is niet echt lekker
2) het deeg is heel elastisch, veert terug zeg maar, waardoor een net uitgesneden figuurtje weer kleiner wordt dan het eerst was

Heb ik iets verkeerd gedaan met het maken van het deeg? Het heeft ruim een uur in de koeling gelegen. Ik moet de koekjes nog bakken (staat nog een kapsel in de oven). Ik hoop wel dat ze lekker worden, vond het best veel werk.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Vragen over PP koekjes

1) is misschien kwestie van smaak?
2) zeer vreemd, normaal blijft dit deeg echt mooi in vorm
Heb je ze ondertussen al gebakken?

3

Ja, heb ze gebakken. Duurde ook lang voor ze gaar waren. Zijn kleine koekjes geworden omdat ze krimpen al voor het bakken. Ze smaken wel, nog niet versierd, maar vind ze niet bijzonder. Wel jammer dat ik nu niet weet wat ik fout heb gedaan. Heb geen zout gebruikt maar dat kan t niet zijn toch?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

4

Ik heb wel ervaring met PP porschen koekjes..
Het deeg hoort inderdaad niet lekker te smaken !
En het hoort heel erg nat deeg te zijn, het plakt heel erg..
en na het uitsteken moeten de koekjes juist wel goed in vorm blijven..
welke ingrediënten heb je precies gebruikt?

Dat ze niet bijzonder zijn kan kloppen, de koekjes zijn vooral gericht op het makkelijk versieren met royal icing heb ik het idee. Voor de smaak zou je wel wat vanille aroma erdoor kunnen gooien, dat maakt het wel lekkerder.

Groetjes,
Annemarijn

Kijk ook eens op mijn website: http://www.cakemoment.nl

5

Ik heb het recept van deze site gevolgd, behalve het zout.
Kan toch niet zo veel aan mislukken zou je zeggen.

Probeer de volgende keer gewoon een ander recept denk ik.