Onderwerp: Taart scheef, oven werkt niet meer goed ?
Wat mij opvalt is dat bij mij de laatste tijd de bovenkanten van de taarten wat scheef aflopen....
Ik draai natuurlijk altijd de taarten om zodat de bovenkant de onderkant wordt maar dan merk je nog steeds dat hij wat scheef staat, nu is het natuurlijk op te lossen door het wat rechter af te snijden maar wat ik me afvraag; zal het aan de oven liggen ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voorheen nooit zo erg had dan liep het gelijk op en was alles vrijwel even hoog....
Wel is het zo dat het steeds aan de linkerkant is... Nu dacht ik misschien tussendoor de taart draaien maar dan ben ik weer bang dat hij inzakt!!
Wat ik wel heb veranderd (misschien dat het dat is? ) is dat ik eerst 10 minuten op 150 bak en daarna op 175 voorheen deed ik opwarmen op 150 bak blik erin en meteen op 175 zetten...
Is dat misschien het probleem ? Of zal het echt aan die oven van mij liggen ?
Oh en nog 1 vraagje: ik merk dat de laatste tijd de onderkant van de taart (wat dus uiteindelijk de boven kant wordt ) een klein laagje lucht heeft voordat je uiteindelijk bij de biscuit bent, ook dit heb ik nog nooit gehad...
Iemand tips of ideeën waardoor het komt ?