1

Onderwerp: Suikervrije taart/cake

Voor mijn eerste bruidstaart opdracht eind mei heb ik ook een 1 persoonsgebakje nodig dat suikervrij is. Mag wel gezoet zijn met zoetstoffen. En ik ga het bekleden met suikervrije marsepein.

Maar omdat het maar om 1 persoon gaat wil ik eigenlijk niet van alles speciaal in huis halen. Dus ik wil het kant en klaar kopen. Weet iemand waar ik suikervrije taart/cake kan halen? Ben een redelijke goede google muts, maar ik kan het toch echt niet vinden online  :|

Ik weet niet of ik goed sta dus ik meld mezelf even  :o

2

Re: Suikervrije taart/cake

Hoi Cindy,

Helaas heb ik geen tips voor je, maar omdat ik onlangs een soortgelijk topic heb geopend lees ik geïnteresseerd mee! :)

3

Hoi Cindy,

Misschien eens bij de banketbakker vragen? :think:

Je leeft je leven maar 1 keer, Geniet er van

4

suikervrije marsepein is gezoet met fructose en niet met zoetstof. Naar verhouding heb je dan al erg veel suiker en zal het niet uitmaken of je de binnenkant dan ook zoet met fructose. Dit heeft wel een lage gi.
Als die persoon echt geen suiker mag en alleen zoetstoffen, dan is die suikervrije marsepein ook geen optie. Je kan wel botercreme maken met zoetstof.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

@Kim: suf dat ik daar zelf niet aan gedacht heb  :o
@Mirjam5: de marsepein die ik hier zie online is gezoet met lactitol en dat is zeker geen fructose (als ik het internet moet geloven).

En ik ga van de week ook even bij de Jamin kijken voor suikervrije cake/marsepein.

6

CindyM schreef:

Ik weet niet of ik goed sta dus ik meld mezelf even  :o

Tnx. Is wel ok hier.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Waarom maak je niet een appelbol. Dat deed mijn vader ook altijd voor mijn oma. Die mocht ook geen suiker hebben.

Het is bladerdeeg met daarin een appel in kaneel en eventueel wat zoetstof. Het smaakt volgens mij super.

Succes!

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

8

hahaha... loop ik net in de supermarkt waar ik niet zo vaak kom, zie ik gewoon kant en klare cake geschikt voor suikerpatienten  :lol: . 2,99 en gelijk meegenomen. nu alleen nog suikervrije marsepein en klaar is klara  :) . wat een meevaller  :)

9

CindyM schreef:

@Kim: suf dat ik daar zelf niet aan gedacht heb  :o
@Mirjam5: de marsepein die ik hier zie online is gezoet met lactitol en dat is zeker geen fructose (als ik het internet moet geloven).

En ik ga van de week ook even bij de Jamin kijken voor suikervrije cake/marsepein.

Oh, hee! Dan loop ik achter. Die had ik nog niet gezien.  :o

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Waar kan je de suikervrije marsepein kopen? Ik heb nl voor vrijdag wat nodig  :+

11

Als je geen suikervrije marsepein kan vinden, kan je ook met suikervrije chocola (bij iedere supermarkt te koop) ganache maken.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

12

die marsepein is dus alleen online verkrijgbaar. zoek maar eens op 'suikervrij' marsepein. wel behoorlijk aan de prijs. ik geloof dat een stukje van 100 gram bijna 3 euro kost. ik heb het uiteindelijk opgelost door een stukje suikervrije cake te overgieten met gesmolten suikervrije chocolade van de jamin.

13

en daaroverheen, kan je ook nog wat aardbeien decoreren! ergggg lekker hoor

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

14

Das inderdaad een goed idee  :thumb: