1

Onderwerp: cupcakes wanneer en hoe?

Hallo!
Even een vraagje aan de mensen met meer ervaring als ik.
Ik heb een opdrachtje voor aankomende woensdag.
35 cupcakes bekleed met marsepein. Nu is het bakken en decoreren het probleem niet dat lukt wel:) Ik zit alleen een beetje met mn tijdschema in de knoei. Ik ben maandag vrij, maar moet dinsdag de hele dag werken. Woensdag ochtend vroeg worden ze opgehaald. Kan ik ze maandag al maken en dan bewaren.. Of word dat te lang.. En hoe moet ik ze dan bewaren? Beter in de koelkast of daar buiten, of toch nog in de vriezer
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt

2

Re: cupcakes wanneer en hoe?

ZEKER niet in de koekast, daar drogen ze enorm van uit :S
Ze kunnen eventueel in de vriezer, maar dat zou ik even met de ontvanger overleggen.

Ik zou zelf de decoratie vooraf maken en 's avonds op dinsdag bakken en afmaken :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik zou ze ook pas dinsdagavond bakken. Cupcakes zijn nou eenmaal het lekkerst als ze vers zijn.

Groetjes, Elly

4

Decoratie maandag maken, cc's dinsdag bakken en deco erop leggen. Dan in een luchtdichte doos bewaren tot woensdag, anders drogen ze makkelijker uit.

5

in een luchtdichte doos, dan dat wel bij marsepein dan?
bij fondant juist niet namelijk!!

6

brenn schreef:

waarom niet?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

brenn schreef:

Ik gebruik altijd fondant en doe ze altijd in een luchtdichte doos  :)

8

Je kunt ze beter in een kartonnen taartdoos met een plastic zak erom heen bewaren. Als je ze helemaal luchtdicht afsluit worden ze nattig (bij mij in ieder geval).

Groetjes, Elly

9

Ik vind cupcakes juist het lekkerst als ze niet dagvers zijn. Dus 2 d op voorhand kan voor mij wel. Worden ze die woensdag meteen opgegeten of moeten ze nog langer bewaard worden? Ik bewaar ze altijd in een goed afgesloten plastieken doos (dit gaat dan wel over niet-gedecoreerde, niet-gevulde cupcakes).

10

Ik zou dinsdag bakken en plakken. Juist niet luchtdicht bewaren, bij mij gaan de papiertjes dan vaak los zitten. Kartonnen taartdoos is prima.

11

Lieve allemaal!

Dank voor de reacties! Ik ga morgen de marsepein decoraties maken en dan dinsdag na het werk de cupcakes bakken en daarna plakken. Heb hier nog taartdozen staan waar in ik ze mee geef. Ze worden die woensdag direct op gegeten. Is voor een bruiloft.

Nogmaals bedankt!
Tine

12

Succes! En niet de foto's vergeten he!

13

nog even aan amateurtje en glamour:
Zoals Elly67 al zei: dan worden ze nattig, gaat smelten en is niet fijn!

14

brenn schreef:

nog even aan amateurtje en glamour:
Zoals Elly67 al zei: dan worden ze nattig, gaat smelten en is niet fijn!

Dat probleem heb ik nog nooit gehad, doe het al jaren zo  :o  Tja, wel niet helemaal luchtdicht, in zo'n plastic muffin doos, 't zal dat zijn wat het verschil maakt zeker  :)