1

Onderwerp: Peren maken?

Hallo allemaal,
graag jullie advies.

Ik ben gevraagd om peren te maken voor peer-mediators.. peer-mediators zijn in dit geval 9 leerlingen die cursussen hebben gedaan om te bemiddelen bij ruzies bij hun peers (= leeftijdsgenoten)..

Maar hoe kan ik dat het beste doen.

Ik heb gedacht aan de gewone cakemix home made van de ah. Die in een cake vorm te doen en dan zou ik daar theoretisch wel 2 peren uit kunnen snijden denk ik... om die dan vervolgens te bekleden met fondant....

Maar heeft er iemand een beter idee? Een eigengemaakte mix bijvoorbeeld? En zo ja welke mix gebruiken jullie? Ook heb ik de bal vorm van wilton. De middelste van de drie.. zouden jullie die anders gebruiken?
Ben benieuwd naar jullie suggesties,
alvast bedankt!
Els

2

Re: Peren maken?

ik zou inderdaad een stevige cake (geen biscuit) doen en die dan snijden en bekleden. misschien een cake met een smaakje omdat je dan niet hoeft te vullen?

succes!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

lizzl schreef:

ik zou inderdaad een stevige cake (geen biscuit) doen en die dan snijden en bekleden. misschien een cake met een smaakje omdat je dan niet hoeft te vullen?

succes!

Bedankt voor je reactie :D
Gebruik jij een eigen gemaakte mix of een kant en klare?
Groetjes, Els

4

Anyone?
Wie heeft er advies voor een mix?
Of idd kant en klare home made van de ah (geen smaak want de chocolade variant is te zacht kwam ik achter)....

Elsie

5 Laatst bewerkt door lizzl (30-05-2011 19:31)

Elsje schreef:

Groetjes, Els

ik gebruik eigenlijk nooit mixen, maar ik denk dat dat niet zo veel uit maakt. in de webshop zijn cakemixen te krijgen (stroopwafel schijnt lekker te zijn) en ind e supermarkt natuurlijk ook en je kunt zelf eens kijken wat je lekker vind.
De ouderwetse 50gr boter/suiker/meel per ei verhouding werkt voor mij nog altijd goed.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

6

lizzl schreef:
Elsje schreef:

Groetjes, Els

ik gebruik eigenlijk nooit mixen, maar ik denk dat dat niet zo veel uit maakt. in de webshop zijn cakemixen te krijgen (stroopwafel schijnt lekker te zijn) en ind e supermarkt natuurlijk ook en je kunt zelf eens kijken wat je lekker vind.
De ouderwetse 50gr boter/suiker/meel per ei verhouding werkt voor mij nog altijd goed.

Ga ik dat gewoon proberen :D Ik maak regelmatig wel cakes, nou ja maakte, maak tegenwoordig alleen taarten. Maar altijd van die ingewikkelde dingen. Ik ga dit proberen. Dankjewel!

7

heb toevallig gisteren home-made roomboter cake uitgeprobeerd.
Moest alleen maar water bij (supergemakkelijk dus) dacht wel, zal wel niks zijn....nou het tegendeel, smaakt super!!

8

Lekker perensmaakje aan je fondant/marsepein toevoegen.... LorAnn Superstrength Flavour!  :9

Leuk idee trouwens, een peer maken!  :D