1

Onderwerp: ik heb een hele domme vraag volgens mij!!!

wat is nou precies het verschil tussen fondant en marsepein, en smaakt het heel anders???
ik weet het een hele domme vraag, maar zou toch graag het antwoord willen weten?   :o

bedankt voor het antwoord alvast!!!

2

Re: ik heb een hele domme vraag volgens mij!!!

Fondant smaakt zoet, want wordt ook suikerpasta genoemd. Marsepein smaakt meer naar amandel, afhankelijk van welke verhouding marsepein je neemt. 1/2 is bijvoorbeeld minder zoet ,dan 1/3 (want meer suiker toegevoegd).

Enne, domme vragen bestaan niet hoor  ;)

Groetjes van Natascha!

3

fondant is gemaakt van suiker en onder andere glucose.

marsepein is gemaakt van suiker en vermalen amandelen.

voor marsepein geldt dat je het kunt kopen in verschillende verhoudingen met 1 op 2 amandelen , maar ook 1:3 en 1:4. daar zit dus meer suiker in dan amandelen en is vaak goedkoper.

het schijnt dat marsepein 'anders' werkt dan fondant, maar dat zou ik niet weten aangezien ik nog nooit met marsepein gewerkt heb (want dat lust ik niet  :/ )

en domme vragen bestaan niet  :)

4

@ vicarth: great minds think alike  :lol:

5

of je mengt de 2 soorten, 'marsefond', ook erg lekker  :Y

6 Laatst bewerkt door djehr (28-05-2011 22:26)

tsjonge jonge wat en domme vraag.. :nooo ..dus niet  :lol:  :lol: !
Domme vragen bestaan niet hoor.... ;)

Persoonlijk vind ik marsepein een stuk lekkerder dan fondant. Beiden werken hetzelfde. Met wel het verschil dat fondant sneller hard wordt en daardoor handiger is voor het maken van boetseerseltjes en opstaande bloemen. Maar je zou wat verschillende soorten uit kunnen proberen om uit te vinden welk merk je het fijnst vind werken.