1

Onderwerp: Hoe bekleed ik een hartvorm of tulbandvorm?

Hallo,

Binnenkort wil ik eens een andere vorm taart maken. Bijvoorbeeld een hart snijden uit een vierkante biscuit of een tulband cake vorm gebruiken. Toch vraag ik me dan af hoe het bekleden in zijn werk gaat.
Bij het hart lijkt me de bovenkant, dus de 2 halve rondjes zeg maar, erg lastig om strak te krijgen. Is hier een handige manier voor?
En bij de tulband zit je met de binnenkant, het gat dus. Kun je dit uit één stuk bekleden of maak je ergens een 'naadje'? Hoor het graag.
Alle tips zijn welkom!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Hoe bekleed ik een hartvorm of tulbandvorm?

dat vraag ik me idd ook af, dus ik volg dit even. heb nu 2 boltaartjes gemaakt, dat ging me heel goed af. alleen ik weet dus niet of een 4-kante me gaat lukken, die hoeken...

3

hm, ik heb hart gewoon gedaan zoals ik t met alle andere vormen ook doe en ging prima en werd ook gewoon mooi strak

4 Laatst bewerkt door Carien (28-05-2011 13:34)

bij een vierkante moet je eerst de hoeken vastzetten en daarna de middens; bij een hartvorm 'dus'  :think: eerst de 2 rondingen en de punt en dan daartussenin werken denk ik.

een tulband als een gewone taart en dan voorzichtig het midden naar beneden drukken denk ik (bij een wave duw je ook de marsepein/fondant naar beneden en dat gaat gewoon goed hoor. De binnenkant krijg je niet bekleed lijkt mij.

Ik heb beide dus nog nooit gedaan; gewoon uitproberen :Y het ergste wat je gebeuren kan is dat je het zelf moet opeten O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

bij t hart eerst de punten doen en dan gaat de rest vanzelf

6

idd eerst de bolle kant en de punt en dan de rest. en bij 4kant ook eerst de hoeken..dan is de rest een makkie

7

Een hart is heel makkelijk te bekleden vind ik zelf. Bij mij viel het er eigenlijk zo omheen!

.. Want taart kan altijd!!