Onderwerp: welk boek het leerzaamst??

hallo dames,

van manlief mag ik een taartboek uitzoeken.
helemaal happy aan het zoeken geslagen maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
dus vraag ik even aan jullie welke boeken jullie hebben en welke je het meeste aan hebt gehad.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

2

Re: welk boek het leerzaamst??

welk niveau zoek je? en wat heeft je interesse?

ik weet niet hoe goed je Engels is, maar ik heb het boek van
Elaine MacGregor en het heet 'the all-colour cake decorating course' uit 1985  :lol:  :lol: (gekregen van mijn tante die al 40 jaar decoreert). Maar er is vast ergens een nieuwere versie te verkrijgen. the international school of sugarcraft geeft ook zulk soort boeken uit.

inhoud: verschillende recepten voor basistaarten, waar je mee kunt bekleden. HOE je moet bekleden. stap voor stap taarten om na te maken. hoe je moet stapelen. welke tools je wanneer nodig hebt. hoe te spuiten met royal icing en welke tip je voor welk patroon nodig hebt, hoe je bakpapier goed in de vorm te krijgen, hoe je taart eruit ziet als je iets verkeerd gedaan hebt met daarbij de oplossing.

genoeg leesvoer dus. en heel handig als naslagwerk.

3

Links in de balk staat een link naar recensies van een groot aantal boeken: http://www.deleukstetaarten.nl/boeken, misschien dat je daarmee al voor een deel bent geholpen?

En het boek van Wendy? Een jaar vol taart?

4

Het boek van Wendy vind ik ook een super verzamelboek. Niet alleen haar taarten met verschillende technieken maar ook de how to's over de basis, zijn duidelijk en heel volledig.

Groet, Jolanda

ik was eerst steeds bij boeken aan het kijken die vooral over bloemen maken gaan omdat ik dat geweldig leuk vind.
maar dat vind ik dan wel weer beperkt.
ik zou bijv ook nog graag leren hoe met icing dingen te kunnen doen.
en over bekleden en zo ben ik ook nog lang niet uitgeleerd(ach wanneer ben je dat wel)

dus eigenlijk zoek ik een boek met de basisdingen erin, en over icing en spuitwerk en toch zeker ook bloemen.

tja en de recensies heb ik allemaal gelezen daarom zie ik door de bomen het bos ook niet meer.

@ cindy, ik ga zeker eens kijken naar dat boek wat jij zei, klinkt heel erg goed.

groetjes monique.

6

Sinds het boek van Wendy uit is staat zij voor mij echt met stip op nummer 1 qua boeken :Y

Geweldig goede uitleg, ook voor beginners, en thema's die heel goed in elementen toe te passen zijn op bv cupcakes of andere ontwerpen  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

het boek van wendy dus, een jaar vol taart is de titel?
dan ga ik hem eens opzoeken.

groetjes monique.

gevonden en besteld.

bedankt voor jullie hulp :Y

groetjes monique.

vandaag het boek binnen gekregen.

wauw, heb hem in 1x uitgelezen!!!!

de dierentuintaart is gelijk tot favoriet uitgekozen door mijn 3 jarig zoontje, vrees dat ik die moet gaan maken voor zijn verjaardag :Y

nu alleen nog een goed boek zoeken over suikerbloemen :D

groetjes monique.

10

Leuk om te lezen! :Y :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Hoihoi !!!

Zelf heb ik het boek:"creatief culinair taartdecoratie" van good cook publishing gekocht.
Daar staat alles in wat je moet weten over taarten bakken, zoals bv de verschillende soorten taarten met de recepten erbij,hoe je zelf bv fondant kunt maken en hoe je het netjes op je taart krijgt,versiertechnieken en zelf figuurtjes boetseren.
Een heel leuk boek voor de beginnende bakster (ikzelf ben ook pas een paar weken met bakken bezig) voor maar E 9.95.

En van een vriendin heb ik een soortgelijk boek geleend van Petra Achtien.
Het heet: "Taart om blij van te worden".
Dat is ook een heel leuk boek met veel voorbeelden en lekkere recepten.
Op youtube staan ook filmpjes van Petra Achtien.
Daar kan je ook veel van leren.

Ik hoop dat je iets aan mijn informatie hebt gehad.
Verder wens ik jou heel veel plezier met taarten maken.

groetjes Yvon

groetjes yvon

12

in de hebshop, boek van Alan Dunn http://www.deleukstetaartenshop.nl/boek … -2124.html
Niet duur en ramvol bloemen met superuitleg :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

bedankt voor alle advies.

een boek met de basis heb ik nu.

dus het volgende boek word denk ik dan die van alan dunn.

misschien ook nog suggesties voor iets over icing  *D

of zou ik genoeg hebben aan de werkbladen van mjam(zag gisteren toevallig dat je die ook los kunt bestellen)

groetjes monique.