1

Onderwerp: Stapelvraagje...

Ik zal wel halfscheel of abuis zijn...

Ik lees hier overal dat je het beste kunt stapelen met dowels en cake drums (als het om een zware taart gaat), maar...

Met zoveel dowels in je taart hou je toch bijna geen taart meer over (of iig niet het aantal personen wat normaal ongeveer uit de taart gaat)?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Re: Stapelvraagje...

Hoi,
Ik snap je vraag niet helemaal,je haalt ze er gewoon uit voordat je de taart aansnijd.

3

hihih de douwels zijn wel stevig..maar niet megabreed hoor.. dus dat merk je niet aan je taart..

Hoi,
Wat bedoel je dan met ''dan hou je geen taart meer over''?
Of snap ik er nou niks meer van  :think:  :)

Nou, als je 5-9 deuvels in de taart doet, dan haal je ze eruit voordat je gaat snijden, maar dan hou je nog steeds allemaal gaten over toch. En dan zijn ze idd niet heel breed, maar ik vind ze toch behoorlijk.

Als je dan bijv. een 20 cm taartje hebt waar je er nog eentje bovenop zet, dan heb je volgens mij zo veel gaten in je taart (die naar verhouding in een 20cm redelijk groot zijn) dat je minder stukken uit de taart kan halen...

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

Voorbeeld:

Als je een 20cm taart op een 25cm taart wilt zetten druk je een stuk of 6 (op gevoel) stokkies (dowels) in taart 25cm.
Daar zet je dan taart 20cm met taartkarton op...

That's it...

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

7

Wat voor dikke dowels gebruik jij dan?

8 Laatst bewerkt door Geeke (28-05-2011 16:17)

In een 20 cm taartje hoef je maar max. 4 dowels te drukken voor een taartje die je daarop wilt stapelen.

9

De dowels waar meestal over gesproken wordt, zijn houten stokjes. Daar stop je er een aantal van in, haal je bij het aansnijden eruit, vrijwel geen gat te zien ( how to van sweet carolyn op het forum aanwezig). De Wilton dowels zijn net pvc buizen, daar gebruik je veel minder van.
En tussen de lagen in (dubbele) taartkartons of cakeboards van 3 mm. Cakedrums zijn een beetje dik (12 mm)

Groet, Jolanda