1

Onderwerp: Vanilla cream frosting bebogeen mislukt :(

Hoi allemaal

Ik heb vanmiddag de vanilla cream frosting gemaakt uit het magnolia kookboek! Ik maak altijd deze botercreme voor mijn cupcakes en hij wordt altijd heel mooi glad en stevig (ook met kleurstof er door). Nu heb ik stroofwafel cupcakes gemaakt en wilde hierop een caramel toef. Ik heb dus aan de cream vanilla frosting bebogeen toegevoegd (nieuwe pot open gemaakt) maar nu zijn mijn toeven ingezakt en de botercreme lijkt wel geschift! Hij ziet er erg korrelig uit en de bebogeen zie je door de botercreme heen als kleine spikkeltjes (tijdens het mixen was het wel een mooi geheel)!

Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan? Alvast bedankt!!!

2

Re: Vanilla cream frosting bebogeen mislukt :(

Niemand een idee? Is het omdat de bebogeen niet vloeibaar was? Had het namelijk uit de pot gehaald en bij de botercreme gedaan, precies zoals ik een patidess smaakje aan mijn botercreme toe voeg (daarmee trouwens geen 'schift' problemen.

3

Nooit geprobeerd maar zou het niet kunnen komen omdat er vocht in de bebogeen zit?
Als je een pot lang laat staan dan komt er ook zo'n laagje water/olie geen idee wat het is op te staan?

Say YES with joy. Say NO without fear.

4

Hoi bedankt voor je reactie! Er zat geen vocht op de bebogeen toen ik de pot open maakte. Het was een erg vaste substantie, vaster dan bijv chocopasta of pindakaas! Was een beetje gelei achtig :s

5

Heb net even op de pot gekeken, naast suiker is het voornaamste ingrediënt van bebogeen water. Ik vermoed dat dat water er voor gezorgd heeft dat het is gaan schiften?

6

Oooh ja dat ik zelf niet even op de pot heb gekeken  :grr: ! Dat zou idd de reden kunnen zijn maar heb hier op het forum gelezen dat meerdere mensen bebogeen door de botercreme doen  :/ .

Zat eraan te denken om de bebogeen toe te voegen aan het bloem en melk papje wat je laat afkoelen en daarna door de botercreme doet. Volgende keer proberen! Bedankt voor het meedenken in ieder geval  :)!!

7

Als je graag caramel smaak wil kan je ook Dr Oetker Kloppudding door je botercreme doen (tenminste het poeder dan, zonder de melk) dat gaat in elk geval goed :)

8

Bedankt voor de tip!

9

Wat misschien ook nog wel wil helpen de volgende keer is de bebogeen eerst goed losroeren.

groeten Annemieke
Cake It

10

Dankje annemiek, ga dat ook zeker proberen want de botercreme is errug lekker!