1

Onderwerp: bananenmousse

Ik wil graag de bananenmousse gaan maken omdat ik 2 rijpe bananen heb liggen die op moeten. Maar dus graag invriezen, ik begrijp uit eerdere berichten dat dit wel moet kunnen.
Kan ik het ook al in een (wegwerp)spuitzak (snoepzak) invriezen? Leek me wel handig. Of moet je de mousse eerst nog doorroeren bijvoorbeeld.
Geldt dus eigenlijk voor alle vullingen om in te vriezen deze vraag.

Re: bananenmousse

Niemand die dat weet ??

Re: bananenmousse

Nouja geen antwoord gehad op mijn vraag maargoed ik heb nou bananenbavarois gemaakt omdat mijn bananen op moesten en niet voor een taart. Wel met het idee om het te proeven of het voor een taart lekker is. Ik zag het recept van 'bananenvulling', alleen wilde ik minder suiker en slagroom en yoghurt erbij. Ik dacht dit kan wel aangezien er ook yoghurtbavarois recepten zijn met ander fruit. Dus die hoeveelheden aangehouden. Maargoed, nu eenmaal opgestijfd zie je dat het in 2 lagen in verdeeld, ik denk dat de slagroom meer bovenop zit, ondanks dat ik het goed er door heen heb gespateld.
Waardoor zou dit dan komen? Iemand een ander recept voor bananenbavarois met yoghurt?
Hij is trouwens superheerlijk, maarja niet echt mooi als je 2 kleuren/structuren hebt in de vulling.