1

Onderwerp: Royal icing!! Help!!

Hallo Dames,

Ik probeer royal icing te maken om rozen te maken, maar het lukt mij niet. De bloemen zakken meteen in elkaar... Ik heb geprobeerd om meer poedersuiker toe de voegen, maar wordt de icing heel hard, komt met moeite uit de tip en het blijft zakken :-(  hebben jullie enige idee wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr,
Dorra

2

Re: Royal icing!! Help!!

Je staat hier verkeerd...meld je even...eerst even de sticky's lezen!

3

Rozen met royal icing? Bedoel je een patroon van rozen op een papiertje of op eent aart ofzo? Want dat spul kun je niet een losse vorm mee spuiten

4

Het lijkt me dat je er dan te weinig eiwit in hebt zitten. Heb je misschien een gedeelte van een zak mix gebruikt zonder het eerst supergoed te mengen voor je het eruit schepte?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Floor schreef:

Rozen met royal icing? Bedoel je een patroon van rozen op een papiertje of op eent aart ofzo? Want dat spul kun je niet een losse vorm mee spuiten

???  :think:  je kunt daar prima uit de losse pols mee spuiten hoor :Y

voor rozen moet het echt heel stijf zijn, als je een lepel uit het beslag haalt, moeten de pieken echt stijf overeind blijven staan, pieken moet niet omkrullen

wat heb je gebruikt om dit te maken? Mix of uit suiker en eiwit? en hoe heb je de eiwit gemaakt als dat het geval is?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

De royal icing moet zo stijf zijn dat je spierpijn in je onderarmen krijgt van het door de spuitzak heen knijpen.... ;)

7

ik had dat ook bij de mix. oplossing eiwit poeder en poedersuiker!!

exact eht recept volgen met 500 grampoedersuiker en mooie stevige pieken

8

De royal icing moet inderdaad heel stevig zijn. Heb je mix gebruikt of zelf gemaakt? Als je zelf hebt gemaakt, moet het inderdaad met heel veel moeite door de spuitzak gaan. Dus het recept van hier volgen dan kun je prima roosjes spuiten. Als je de mix gebruikt, moet je eigenlijk altijd de hele zak maken, anders kan het zijn dat de verhoudingen niet helemaal kloppen (eiwit-poedersuiker).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me