26

Re: Wit, wit, en nog meer wit, met mijn eerste bloemen!

Prachtig!!!!! Waar kleine taartjes groot in kunnen zijn!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

27

Je blijft me verbazen Eline, top gedaan!!!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

28

:Y  heeel erg mooi zijn ze (de laatste is echt super) :thumb:

:think: welke marsepein heb je genomen dan? De Zeelandia is al veel minder korrelig dan de FunCakes.
:think: waar heb je mee gekleurd?
:think: moet het echt wit benaderen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Oooh Eline....wat een super taarten!!!! ze zijn echt heel erg mooi...ben blij dat ik je in het ecchie mag ontmoeten hahaha...ben zo jaloers op je orchidee!!!

30

Wat zijn ze mooi, kan niet eens kiezen, zou ze allemaal willen  :lol:

Gelukkig ben ik niet de bruid en hoef niet te kiezen. Ik vind ze alledrie echt geweldig mooi.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

32

supermooi!!! ben ook errug benieuwd hoe die orchidee tot stand is gekomen supermooi!

It's never to late to become what you might have been

33

Geweldig  :thumb:

34

Ik vind ze alle3 waanzinnig mooi!
Ik zou niet kunnen kiezen....
Ik ben erg benieuwd hoe je die pareltjes zo netjes op de taart hebt gekregen.....kun je me dat verklappen? Moet van de zomer een trouwtaart voor mijn zusje maken.

groetjes,
Natadja

This too shall pass!

35

Ze zijn alle drie echt heel mooi! Maar ik ben toch vooral verliefd op het 3e taartje! Ben ook heel benieuwd hoe de uiteindelijke bruidstaart wordt.

Groetjes, Daphne

36

Wauw...!

Prachtige taartjes, ik ben dol op je orchidee...! Die wil ik ook leren...!

Een welgemeende glimlach is als een straaltje zonneschijn op een donkere dag...

Wow ze zijn PRACHTIG!!!!

Ennuh komt er een rechtopstaand bruidspaar op de taart te staan of worden het enkel blommen.

Dat korrelige  :s  heb ik ook altijd op witte taarten dus ik lees even mee :Y

38

Wat een plaatjes, mooi zeg !!!

Groetjes, Conny

39 Laatst bewerkt door Mama's nieuwe hobby (27-05-2011 16:09)

Ze zijn inderdaad ergg mooi!!  :)  :)
Tip voor korrelige buitenkant;
Het ietwat korrelige zal je altijd wat behouden omdat je werkt met marsepein. Misschien is het een idee om net zoals peggy porschen te werken.
Dus eerst een laag marsepein en dan een afwerklaag van fondant.
Alleen zou ik ze wel dunner houden dan PP, want die gebruikt wel hele dikke lagen marsepein en fondant.
Maar dan heb je net zoals je zelf al aangaf het smaak idee van 50/50 maar is de buitenkant mooier omdet dat alleen meer fondant is.
En je bloemen zijn ergg mooi, ik wil ook al lang een een orchidee maken, welke uitstekers heb je gebruikt (want  er zijn er zo veel  ;)

Groetjes van Nicole!!

40

wauw, prachtig gemaakt, erg chique :thumb:  :thumb:  :thumb:

41

Sprokkel schreef:

Heel erg mooi! En die champagnebubbels rand is ook erg leuk en ga ik zeker onthouden! En je bloemen.... WAUW! Misschien eens een frobelavond/dag regelen, Ruinerwold is niet erg ver weg.... en Zuidwolde ook niet trouwens? Ik vind jullie taarten altijd zoo mooi!

Nou, das best een leuk idee!! Ik ga binnenkort een supergeheim-top-secret project doen samen met Leonie, dus ik zal het in de groep gooien!  ;)

42

prachtige taartjes, dat worden zeker meer bruidsopdrachten die jij gaat krijgen.
Welke (als je ze al gebruikt hebt) uitstekers/molds hebt je gebruikt voor de bloemen, vind ze allen erg mooi en ben op zoek naar nieuwe spulletjes...:)

Groetjes Brenda

43 Laatst bewerkt door Eline25 (27-05-2011 18:43)

Bedankt allemaal voor de ontzettend lieve reacties zeg!!  :o Ik zal proberen op alle vragen antwoord te geven, hoop dat ik niks vergeet:

Bakvorm is 10 cm doorsnee en 10 cm hoog, ik heb gewoon biscuit gebruikt, lekker makkelijk van de mix  ;)

Ik gebruik Zeelandia marsepein, en heb er eentje gekleurd met white-white van Wilton, en eentje met een combi van white-white en superwhite van sugar flair. Die werd witter, en ze zijn allebei net zo korrelig. De derde is dus half fondant, half marsepein en verder geen kleurstof toegevoegd, werd ook mooi wit! Maar de bruid vond het minder lekker dan marsepein... Bedankt trouwens voor de tip Nicole! Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik heb dat nog nooit gedaan, en vindt dat dus wel eng om voor een bruidstaart uit te proberen... Is het lastig/moeilijk/tijdrovend?

Voor Natadja: de pareltjes zijn gespoten met royal icing, tip nr 2, en heb ik daarna allemaal met een vochtig kwastje aangestipt en toen het droog was beschilderd met pearl dust en alcohol. Ik heb het gewoon uit de losse pols gespoten, dus heb wat dat betreft niet echt een tip vrees ik... Gewoon doen!  :Y Pareltjes zou ik niet doen, daar breek je echt je tanden op... Ik vind het persoonlijk rotspul!  :lol:

En dan de orchidee: ik heb de uitsteker van Lindy Smith gebruikt, en een veiner van Great Impressions. De bloem is gemaakt met flowerpaste... Echt leuk spul trouwens!!  :Y De anemoon heb ik uit de hand gesneden en bewerkt met de JEM tool petal frill voor wat relief in het blad. En daarna gefrilld met de balltool...

De bruid is net geweest en zij kon ook niet kiezen! :lol: Maar na veel wikken en wegen is het de orchidee met bubbels geworden, met champagne-framboos vulling. Nou moet ik dat nog ff fiksen... Voor 100 man!!! O gotogotogotogotogot......  :s

44

Jemig Eline, een hele diepe buiging vanaf hier  :thumb: Ze zijn alle-3 prachtig en je hebt ze ook schitterend op de foto gezet  :Y

45

ziet er echt heeeeel goed uit!!!

groetjes marieke

46

Echt zo mooi, prachtig!! Alledrie met veel aandacht gemaakt, heel mooi. Ik heb net je album even bekeken en je maakt echt hele mooie dingen, allemaal zo netjes.  :thumb:
Dus dat zal best goedkomen met die echte bruidstaart, heel veel succes ermee.

Bakgroetjes van Marinka!

47

Eline25 schreef:
Sprokkel schreef:

Heel erg mooi! En die champagnebubbels rand is ook erg leuk en ga ik zeker onthouden! En je bloemen.... WAUW! Misschien eens een frobelavond/dag regelen, Ruinerwold is niet erg ver weg.... en Zuidwolde ook niet trouwens? Ik vind jullie taarten altijd zoo mooi!

Nou, das best een leuk idee!! Ik ga binnenkort een supergeheim-top-secret project doen samen met Leonie, dus ik zal het in de groep gooien!  ;)

Oeh  oeh, ik stuiter van enthousiasme!!! Ik ben erg benieuwd! Jullie dus nog maar niet mailen, maar netjes afwachten?

48

Zien er schitterend uit! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

WAT een beeldschone bloemen, heel erg mooi gemaakt! gezien je andere taarten komt die bruidstaart helemaal goed  :thumb: , petje af!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

50

Ik vind ze stuk voor stuk echt supergeweldig mooi en bij elkaar ook echt een prachtig geheel!! Dat wordt vast en zeker een van de héél veel bruidstaarten die je nog gaat maken!

:thumb:

Zoete groet,
Mandy