1

Onderwerp: hoe maak ik barbie lijf vast??

hai allemaal,

via zoekfunctie vind ik niets dus even zo. Afgelopen weekend heb ik een lillifee taart gemaakt en het lijfje zelf geboetseerd. Deze was de volgende morgen iets scheef gezakt. Nu moet ik een sneeuwwitje taart maken voor een nichtje en ik wil niet dat deze gaat zakken. Ik neem dus een barbiepop. Niet zo een met een pin maar een gewone. Ik wil de voeten eraf halen en hem dan op de taart zetten. maar hoe maken jullie deze vast? Zodat die niet gaat scheef zakken????
Ik hoop op goede tips, alvast bedankt.

2

Re: hoe maak ik barbie lijf vast??

:D grappig onderschrift heb je :Y  :thumb:

ik heb er nooit 1 gemaakt, maar volgens mij zit het lijfje vast, omdat de fondant/marsepein van het lijfje doorloopt op de taart (meestal zo'n soort schootje)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Volgens mij kan je ook marsepein/fondant tussen de pop en het biscuit doen, dan kan hij ook niet meer bewegen.

Succes, groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

ik heb gat gemaakt, botercreme of royal icing erin, taart bekleden over gat heen, barbie door fondant boven het gat heen drukken (eerst klein sneetje in de vorm van kruisje ter hoogte van het midden van het gat gemaakt, kun je lichtjes met je vinger voelen en dan bij het aansluiten wat fondant ertussen omheen gepropt, is bij mij goed gegaan, maarre hij is de vlgde dag meteen geconsumeerd dus ik weet niet wat er gebeurd als hij langer staat

5

Ik heb hier toevallig een barbie liggen waar door iemand ooit de benen vanaf gesloopt zijn en zij heeft een gaatje zitten midden tussen waar ooit de benen zaten. Als ik deze zou willen gebruiken, dan zou ik daar een lolliestokje of iets dergelijks in steken en dan vervolgens het geheel in de taart prikken. En dan vervolgens uiteraard de kleding van het lijfje afwerken, zodat er geen aansluiting te zien is. In feite net als met de versie met een pin.

Ik weet niet of dit gat standaard is bij barbies en surrogaten, maar dat merk je vanzelf zodra de benen eraf zijn.

En anders zou ik overwegen om met een ijspriem er alsnog een gat in te prikken.

Succes!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

bedankt allemaal , ik ben benieuwd hoe het eruit ziet zonder benen.
ik ga t proberen.

7

ik stop de dames altijd met benen en al in de taart; wel eerst hhfolie om de benen en het gat even voorprikken met een of ander houten ding uit de keukenla...( :rolleyes: )

Groetjes, Dorothea.

8

haihai

ik kan niet met benen en al want heb een karton halverwege de taart, anders is het zo moeilijk aansnijden.
anders zou ik dat inderdaad ook zo doen.

groetjes kelly

9

Ik doe ook altijd een karton halverwege, maar doe daar dus van te voren een gat in knippen....

Groetjes, Dorothea.

10

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFPXIBHN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMTITHN8-D.jpg

heb even foto's gemaakt tijdens de laatste barbie.

Groetjes, Dorothea.

11

haihai

dankje zeg! dat is handig!!!
groetjes kelly