1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-05-2011 22:26)

Onderwerp: deze is dan iets groter: espadrilles

n.a.v. mijn andere schoentjes die inimini waren nu dan een grote met sleehakje mijn favo espadrille zoals ik ze best zou willen hebben  :D

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1306441637.jpg

gemaakt met de grote jem uitstekers en veel geklieder :o
ja nog sorry voor de avondlicht foto :o

oke, wat heb ik gedaan:
fondant voor de sleehak, gekleurd met de gold kleurstofpasta (deze glimt dus niet maar geeft een beetje een okergeelbruine kleur af)
1x een hele zool uisteken voor de onderste laag. dan nog een aantal keren de hiel van de zool uitsteken (zoveel als je mooi vind, ik had er 6) deze op de hiel van de onderste plakken. dan nog een keer een hele zool in dezelfde kleur en die er weer overheen plakken. doordat de zool dan omhoog gaat valt deze iets kleiner dan de onderzool. dit randje wat uitsteekt kun je gewoon wegsnijden.. in de hak lopen nu alleen horizontale lijnen van de losse zooltjes. hierin snijd je zelf nog enkele verticale en diagonale lijnen met een tooltje. kleur het geheel met de goldpasta en alcohol (ik was te lui om op te staan en heb het met een beetje water gedaan :o , sorry het is al laat en ik loop niet zo lekker tegenwoordig)
vervolgens steek je een zooltje heel dun uit zwarte fondant. deze plak je ook weer over de hele sleehak.
voor de punt heb ik een dun lapje zwarte fondant gepakt en dit in een soort van 3 hoek gesneden waarbij 1 hoek een hoek heeft van 90 graden. deze hoek is iets afgerond anders is hij te puntig en de tegenoverliggende zijde is iets rond naar binnen afgesneden (zoek voor filmpje bij frankly sweet shoe met golden bow, dan kun je zien  hoe ik het gemaakt heb maar dan in het groot.) dit lapje heb ik met gebruik van stencil zilverkleurig gedust om het ene leuk motiefje te geven. de hoel heb ik een beetje op gevoel gedaan een soort van gebogen reepje (iets minder dan een halve cirkel) ook gedust en vastplakken aan de hiel. dan een reepje snijden uit geduste fondant welke lang genoeg is om rond te plakken en die vast zetten op de hiel met een verticaal lapje welke ook weer gedust is.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2 Laatst bewerkt door Judy (26-05-2011 21:31)

Re: deze is dan iets groter: espadrilles

hahahaha...eerste reactie: teeee-rut, deze schoen vind ik ook leuk!!!
Dus applaus!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Gaaf zeg  :thumb:
erg mooi gemaakt.

Cake makes your smile !!!

4

Goed bezig !!!!

5

WoW! :thumb:

6

Ga-haaf!!!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

7

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Leuk!!!! Weer wat anders dan pumps!!

8

Laat de zomer maar komen  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

Hij is super; ga ik zeker een keer proberen!!
Thnx dat je het met ons wilt delen!
gr. Bianca :)

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

10

Wat leuk gedaan! :Y

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

11

Leuk!

12

Weer helemaal toppie Brenda!!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

13

Heel erg leuk!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

Gaaf!!
een tweede Thirza is opgestaan!  :lol:

Ik zing mijn eigen wijsje!

15

Echt heel leuk gemaakt en heb zin in vakantie als ik je espadrilles zie  :D

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

16

koekiemonster schreef:

Gaaf!!
een tweede Thirza is opgestaan!  :lol:

Nee hoor, er is ook voor mij maar 1 queen of shoes en dat is onze Thirza

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.