1

Onderwerp: bavarois

Hoi,

Ik wil morgen een taart maken met bavarois vulling, maar wil graag nog iets weten.

Moet ik eerst de slagroom kloppen en daarna pas de poeder en water vande bavarois toevoegen? Zo ja, moet ik na het toevoegen verder kloppen of rustig er doorheen roeren?

En moet ik de slagroom met klopfix maken, of gewoon zonder?

bedankt alvast!

2

Re: bavarois

Welke bavaroisemix heb je gekocht?

Ik moet 40gram poeder bij 50ml/gram water doen, dat góed doorkloppen en dan 5 minuten laten staan om op te stijven.

In de tussentijd klop ik 250ml slagroom stijf (met vanillesuiker en 1 zakje Klopfix). Als dat gedaan is pak ik de bavaroise'pudding' erbij en spatel dat voorzichtig en langzaam door de opgeklopte slagroom.

Héérlijk......... ik moet opletten dat ik niet 'om te proeven' al alles opeet  :D  :9

3

Bedoel je de mix uit de webshop voor bavaroisvulling of een ander recept?

4

Ik heb bavaroismix bij taart en decoratie in ridderkerk gekocht.
Daar moet idd 40 gr mix in, 50 ml water en 200 ml slagroom.

Maar ze hebben het niet over klopfix

5

Dat gebruik ik er wel in (is exact dezelfde mix) en ik doe 250ml slagroom omdat er nu eenmaal zoveel in 1 bekertje (Zaanse Hoeve) slagroom zit en ik het zonde vind om de rest weg te gooien. Werkt overigens prima...... wordt niet smakeloos, waterig wat dan ook omdat ik er iets meer slagroom doordoe.

Ik doe er dus wél Klopfix door omdat ik zoveel mogelijk wil beperken dat de slagroom door de taart heen 'loopt' of, nog erger, eruit komt zetten omdat ie te dun is/wordt.......  :s

(Dat is tot nog toe nog niet gebeurd! ;))

6

Bedankt! Mijn gevoel zei idd ook dat ik het er beter doorheen kan doen. Als ik een taart met gewoon slagroom vulling maak, gebruik ik ook klopfix.

Dus:

1. slagroom kloppen met klopfix en evt suiker.
2. het opgestijfde bavarois mengsel er voorzichtig doorheen roeren

7

Nee, niet roeren maar spátelen! Dat is nét even anders.... ;)

En door de slagroom doe ik vanillesuiker dus niet de 'reguliere' (kristal)suiker.

Succes!  :9

8

hoelang bewaren jullie de bavarois als je hem gemaakt hebt?

9

Volgens mij kan je hem zo lang bewaren zoals slagroom. Maar dat doe ik nooit meer dan 2/3 dagen.

10

'k heb zelf kant en klare geklopte slagroom gekocht en de mix van bavaroise/water er doorheen gespateld in de koelkast gedaan helemaal :thumb: en erg lekker je blijft proeven :Y