1

Onderwerp: Bewaarvraag graag spoed

Ik ben onverwachts gevraagd om 2 boltaartjes te maken.
Ik vind dat leuk maar voel me ook wat onzeker.
Ze moeten bekleed worden met marsepein en gevuld worden met botercreme van de mix en aardbeienvlaaivulling.
De taartjes worden zaterdag en zondag gegeten.
Ik heb vandaag de kapsels  (van biscuitmix) gebakken en in de vriezer gedaan.
Morgen wil ik ze vullen, bekleden en decoreren.
Het liefst wil ik daarmee 's-ochtends al beginnen.
Als ik klaar ben, hoe bewaar ik ze dan?
Het zijn langer buiten de koelkast houdbare vullingen maar ik vind t/m zondag vrij lang.
Ik vraag me af of ik ze niet beter in de koelkast kan bewaren.
Maar lees ook dat het marsepein kan gaan smelten.
Dus als ik het in de koelkast moet doen, dan in plastic zak?
Ik heb al gezocht op het forum, maar soms zijn net delen van de antwoorden weggevallen.
Mochten jullie het eigenlijk niet verantwoord vinden om de taartjes uiterlijk zondag te eten, wil je dat dan ook doorgeven?

O ja, de botercreme is de lichtste laag en doe ik als bovenste laag?

2

Re: Bewaarvraag graag spoed

qua eten op zondag kan wel hoor..
Ik zou ze alleen wel in de koelkast bewaren mede vanwege de vlaaivulling... niet te dicht aan de achterkant van de koelkast zetten en in een doos...

3

Dat zijn nog al wat vragen  :D

Ik heb misschien niet overal een antwoord op, maar ga het proberen  ;)

Ik zou je taarten in de koelkast bewaren en ± een uurtje of anderhalf voor consumptie op 'kamertemperatuur' laten komen.
Als je je taart afsmeert met 1:1 (roomboter:poedersuiker) en daar ook dijkjes mee spuit zodat je vulling niet in contact kan komen met de marsepein beperk je het smeltrisico  :Y
Ik zet zelf mijn taarten altijd kaal of bloot (klinkt eigenlijk alletwee stom  :rolleyes: ) in de koelkast, dus zonder plastic (= meeeer kans op zweten en condens!!) of doos. Wel zorgen dat je geen uien o.i.d. in je koelkast hebt liggen  ;)

En inderdaad: de lichtste laag bovenop!

Enne, niet onzeker zijn hoor, vooral veel PLEZIER met het maken!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Super dat ik al antwoord heb!!!!
Dan maak ik me daar niet meer "druk" om en kan ik gaan bedenken hoe ik ze ga decoreren.
De decoratie word iets simpels hoor, met uitstekertjes.
Of misschien boetseer ik een schaapje.
Bekleden heb ik wel vaker gedaan, maar ben nog maar weinig aan het decoreren toe gekomen. En dat lijkt me nou juist het leukste.

5

Graag gedaan hoor  ;)

En met decoreren kun je nu eigenlijk al beginnen! Lekkker rondsnuffelen in de parades en leuke ideetjes opdoen. En als je iets wil boetseren kun je daar ook nu al mee beginnen. Heeft het ook mooi de tijd om een beetje uit te harden voordat je het op de taart plaatst.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!