1

Onderwerp: eiwtipoeder

ik heb een vraagje ik heb bij sommige recepten gelezen dat je i.p.v. rauwe eieren ook eiwitpoeder kunt gebruiken. dus ik gekocht maar de beschrijving die er bij staat is voor royal icing. heb ik wel de goede wat ik weet niet precies hoe ik het moet gebruiken ?

groetjes patricia

2

Re: eiwtipoeder

Bij mijn weten is er geen verschil in eiwitpoeder, dus gewoon je recept volgen lijkt mij.

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

3

Dit is het recept voor Royal Icing en daarbij is het handiger en veiliger om eiwitpoeder te gebruiken ipv rauwe eiwitten.

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/

Maar als je denkt dat het nodig is rauwe eiwitten te vervangen in dingen die gekookt/gebakken gaan worden (beslag, biscuit, etc...) is dat helemaal niet nodig. Zodra eiwitten genoeg verhit worden zijn ze veilig. Dus alles wat gekookt/gebakken wordt is gewoon goed. Net als een gebakken, gekookte, geporcheerd ei, etc....

Maar misschien heb ik je vraag niet goed begrepen?  :o

4

5 g eiwitpoeder en 30 g water is 1 eiwit.

Groetjes, Elly

5

ik heb ook een vraagje,hoe lang zou eiwitpoeder goed blijven?Ik kan geen datum lezen op het zake dat ik drie jaar geleden kocht ,zal wel niet meer goed zijn zekers?

6

3 jaar lijkt me wat lang, maar ik kan de datum ook niet meer lezen op mijn verpakking  :grr:

7

ik heb een vulling gevonden waarbij de eiwitten niet verhit worden dus dan lijkt mij eiwitpoeder beter.

8

Ik heb voor enkele maanden geleden (denk 2 maanden geleden) eiwitpoeder gekocht en daar staat als houdbaarheidsdatum op: 17-12-2011.

Dus 3 jaar lijkt mij wel heel erg lang.