1 Laatst bewerkt door Kaatje-Karen (26-05-2011 13:58)

Onderwerp: Hallo allemaal, mijn naam is Karen.

Hallo Medebaksterren,

Ik ben Karen, kom uit Harderwijk en nog een broekie op bak gebied.
Ben moeder van Iris en werk als rontgenlaborant (nu nachtdienst vandaar late tijdstip)

Ben erg enthousiast geworden na een workshop taartvullen en decoreren. Mijn eerste taart was voor de verjaardag van mijn dochter die 1 werd. Foto volgt nog.

Inmiddels lekker aan t shoppen geweest en ook al lekker aan t bakken en decoreren geslagen.

Ook gelijk maar een vraagje in de groep gooien, mijn biscuit word bol tijdens het bakken. Hebben jullie dat ook en snijden jullie de bolling weg? Of is er nog een andere truc voor? Heb dus een aantal bovenkanten van de taart afgehaald en vind het jammer om t weg te gooien.

Erg leuke site en forum, super.
Groetjes

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TK84DKVY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PATKLSMZ.jpg

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

2

Re: Hallo allemaal, mijn naam is Karen.

welkom!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Welkom Karen,

Je hoeft de bolling niet weg te snijden als je van het biscuit de onderkant de bovenkant maakt snap je?

Gewoon omgekeerd storten op een rooster en dan heb je een mooie platte bovenkant.

Als je cake gebruikt moet je de bolling soms wel wegsnijden maar daar kun je dan weer lekkere cakeballetjes van maken bijvoorbeeld :9

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Welkom op dit superforum.

Over je biscuit: idd omdraaien, zoals Etty schrijft.
Wat ook schijnt te helpen: voor het bakken even met een plantenspuit over je biscuitbeslag nevelen, dan krijg je een egaal baksel.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Goede tip om de hele biscuit om te draaien, had het al wel met de bovenste laag geprobeerd maar dan werd de taart toch bol met afstrijken.

En die cakeballetjes nooit zelf op gekomen wat een supertip, ga ik zeker proberen, lijkt me erg lekker.

Oei deze hobby word steeds gevaarlijker!!  :P

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.