1

Onderwerp: schilderen op nummer.....eh....frostingsheet

Echt gezellig zijn de fröbelavondjes in Zoetermeer!
Meestal neem ik iets mee om eens uit te proberen wat niet echt af hoeft te zijn want we kletsen ook een boel  ;)
Voor een bestelling voor 1 juli mag ik een taart maken voor een vrouw die 50 wordt en dol is op elfjes. Zo heeft iets dergelijks met vlindervleugels als tatoeage.
Tja.....boetseren of schilderen, omdat ik nog even de tijd heb heb besloot ik 's middags de afbeelding op een frostingsheet te schilderen zodat ik het 's avond rustig kon inkleuren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8D4KPYJW-D.jpg
Lupe had een mooi kleurtje lila voor me te leen met veel parelmoerglans, super!
Nu moet ik nog bedenken waar ik de achtergrond mee zal opvullen. Dat moet ik de volgende keer dus eerst doen  :grr: Dus tips zijn welkom.
Welke kleur zouden jullie de taart zelf maken?, ik dacht aan zacht geel, beetje zomers maar weet het niet zo goed.
En mijn andere vraag is; kan ik dit nu bewaren voor de taart van 1 juli of dan maar gewoon weer een nieuwe maken?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7PAKXLE7-D.jpg
Bedankt voor het kijken, feedback altijd welkom.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

2

Re: schilderen op nummer.....eh....frostingsheet

Of je het kan bewaren weet ik niet, maar het lijkt me van wel..
Het ziet er fantastisch uit trouwens, hoe heb je dat plaatje overgebracht op die frosting sheet, nagetekend ??

klinkt gezellig!!mooi gemaakt zeg.

Ik zou zelf persoonlijk geen geel kiezen als achtergrond,zonde van je mooie elf.
miss.gewoon wit,komt het plaaatje mooi uit.

durf niets te zeggen over de houdbaarheid,geen ervaring mee.
sucses.gr

Wow! Echt prachtig!

De frosty sheet is als het goed is wel houdbaar, je tekening denk ik ook mits je em donker bewaard. ik denk dat de kleurstoffen het kwetsbaarst zijn?

5

wauw,  :thumb:  Ik vind hem prachtig!

6

Ik vind em prachtig geworden! Hoe heb je de afbeelding nou op de omtrekken op de frosty gekregen?? uit de losse hand??

Ik zou de frosty voorzichtig luchtdicht verpakken (kan makkelijk breken als ie droog wordt)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

wat ontzettend leuk

cake my day

8 Laatst bewerkt door Sandra-lala (26-05-2011 16:39)

Dank jullie wel voor de leuke reacties.

De frosting of icingsheet (ik weet het verschil niet) is redelijk transparant.
Het originele plaatje eronder gelegd en in grote lijnen met een fijn kwastje en bruine kleurstof poeder met alcohol over genomen. Later wat kleine dingetjes aangpast/veranderd. De 'vinnen' aan de kuiten weggelaten b.v. zodat ze minder 'waterelfje' werd....

De frosty sheet is als het goed is wel houdbaar, je tekening denk ik ook mits je em donker bewaard. ik denk dat de kleurstoffen het kwetsbaarst zijn?

Ik zou de frosty voorzichtig luchtdicht verpakken (kan makkelijk breken als ie droog wordt)

Bedankt voor de tips!
Ik had om die reden gister al een 'zip-lock' zakje meegekregen van Lupe.
Maar goed om te weten dat ik 'm dus vrij lang kan bewaren.

9

als je zelf frosty sheets hebt thuis, kun je ze gewoon weer terug doen in de verpakking en weer goed afsluiten zoals je dat normaal doet, dan is hij gelijk donker en luchtdicht  ;)
hij is echt supergaaf en in het echie ook heel mooi, ik zag ook helemaal geen aanzetten van de kleuren en zo mooi fijntjes. ik was/ben zwaar onder de indruk van je werk hoor :Y  :thumb: de glitter en glans komt op de foto helaas niet zo mooi over als in het echt, das wel jammer want dames, hij is echt zo mooi!!!
ik zou de achtergrond wit laten . mooie vorm uitknippen mooi afwerken op de rand met bloemetjes in paars, roze en iets wit o.i.d. en een roze bekleding op de taart (maar ik ben eigenlijk ook lichtelijk anti geel   ;) :shh: )

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10

Wouw, mooi zeg. Kan dat ook al! Ik heb echt een hele grote to do list! Maar dat duurt wel even voordat het er zo mooi uitkomt!

11

kwebbeltje schreef:

als je zelf frosty sheets hebt thuis, kun je ze gewoon weer terug doen in de verpakking en weer goed afsluiten zoals je dat normaal doet, dan is hij gelijk donker en luchtdicht  ;)
hij is echt supergaaf en in het echie ook heel mooi, ik zag ook helemaal geen aanzetten van de kleuren en zo mooi fijntjes. ik was/ben zwaar onder de indruk van je werk hoor :Y  :thumb: de glitter en glans komt op de foto helaas niet zo mooi over als in het echt, das wel jammer want dames, hij is echt zo mooi!!!
ik zou de achtergrond wit laten . mooie vorm uitknippen mooi afwerken op de rand met bloemetjes in paars, roze en iets wit o.i.d. en een roze bekleding op de taart (maar ik ben eigenlijk ook lichtelijk anti geel   ;) :shh: )

Dankje voor je complimenten!
En ik ben heel blij met de kleurentips voor de taart.
Geel gaat het niet worden dus  :nooo  maar wit houden en met paarse en roze bloemen lijkt me erg leuk. Soms zie ik het zelf even niet..... :o
En ik heb 'm idd in de zak/doos van de sheets gedaan nu.