1 Laatst bewerkt door Taartjevan10tje (24-05-2011 13:17)

Onderwerp: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

Voor de allerliefste mama van Dominique mocht ik dit taartje maken.
Haar moeder hield van koeien wist ze mij te vertellen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-738NPO8K-D.jpg
Het is een halve bol taart van een vanille biscuit gevuld met een laagje ganache en een meringue mocca creme.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SDCHSGJW-D.jpg
(Lekker kontje  :lol: )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOVU3E64-D.jpg
De decoratie is van fondant, de armen/ benen en het hoofd heb ik gemaakt van kellogs rice/ gemengd met gesmolten marschmellows en dan licht afgekoeld in de juiste vorm gekneed. Een waanzinnige techniek om details te maken die ipc niet gegeten hoeven te worden maar wel eetbaar zijn. Zo blijft de taart licht van gewicht en ben je niet zoveel fondant kwijt. Doordat het zo plakt is het ook gemakkelijk te decoreren!

Iedereen veel bakplezier!

2

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

WOW, dit is gaaf. GEWELDIG.

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

werkelijk super gaaf!
wat dapper dat je daar gewoon aan begint die crispies... en wat fijn dat je je bevindingen met ons wil delen! je geeft precies antwoord op de vragen die ik had, dank je wel

liefs marieke

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

mariekepieke schreef:

werkelijk super gaaf!
wat dapper dat je daar gewoon aan begint die crispies... en wat fijn dat je je bevindingen met ons wil delen! je geeft precies antwoord op de vragen die ik had, dank je wel

thnx! wat lief!
Nog een tip, las dat ik die er niet had bijgezet:
Als de vormen helemaal zijn afgekoeld kan je ze ook nog eens super easy smoothen, gewoon met je smoother voor de fondant, doordat de kellogs zo luchtig zijn en door licht ruk uit te oefenen op de vorm kan je ze nog helemaal glad maken!

Heel veel suc6, gewoon gaan met die banaan, ik heb ook eerst onwijs zitten kloten, toen bedacht dat ik het wiel niet hoef uit te vinden. Vanuit amerika staan er op youtube echt een heleboel filmpjes hoe je dit het beste aan kan pakken!

Anders weet je me te vinden!

5

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

Wow gaaf ik wou ook met de crispies aan de gang gaan maar nu ik dit zie ga ik het zeker alsnog proberen :D Mooi hoor!

6

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

Wat een super idee

Groetjes Paulien

7

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

Ik vind zowel de technieken als het resultaat fantastisch!!!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

Taartjevan10tje schreef:

Heel veel suc6, gewoon gaan met die banaan, ik heb ook eerst onwijs zitten kloten, toen bedacht dat ik het wiel niet hoef uit te vinden. Vanuit amerika staan er op youtube echt een heleboel filmpjes hoe je dit het beste aan kan pakken!

Anders weet je me te vinden!

nou dat vind ik weer heel erg lief dus!  :lol:

liefs marieke

9 Laatst bewerkt door Taartjevan10tje (26-05-2011 09:02)

Re: Moehhh-derdag taartje (beetje laat met posten;))

@marieke :o thnx!