Onderwerp: Help.. Dit wordt mijn allereerste bruidstaart!!
Help... Dit wordt mijn allereerste bruidstaart! Mijn zus trouwt donderdag 30 juni en heeft gevraagd of ik haar bruidstaart wil maken. Natuurlijk een heel eer, maar vind het ook wel heel erg spannend
..
Het gaat om een taart voor 125 a 150 mensen. Het worden 9 taarten van ieder rond 25x7,5 cm (daar haal je 17 stukjes uit volgens het schema dus kom je op 153). Ze komen op 2 van deze standaards (gespiegeld) en 1 losse taart. http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … p-886.html De vulling wordt botercrememix met kokospatidess en aardbeienjam, afsmeren met 1:1 botercreme en bekleden en decoreren met fondant. Er moeten ook 2 losse 1 persoonstaartjes gemaakt worden glutenvrij (nog een hoop voor uitzoeken).
De dag ervoor ben ik vrij dus kan ik een hoop doen. Op de dag zelf is er niet zo veel tijd dus moet zorgen dat de taart 'sochtends/tegen de middag op locatie is (gelukkig geen koelkastvulling, dus dat scheelt een beetje stress), zelf zijn ze pas om 6 uur op locatie. Dus denk dat de taart toch nog wel even in de koeling moet??
Planning:
1 a 2 weken van tevoren: Topper & rozen maken
Dinsdagavond: Biscuits bakken & Fondant kleuren (paars en zilver)
Woensdag: Vullen, Bekleden & decoreren
Donderdagochtend/begin middag: Taart naar locatie brengen
Het vervoer doen we allemaal los in een taartdoos, daar de standaards opzetten en de taarten erop.
Helaas heb ik niet een hele grote vriezer, waardoor ik de biscuits niet eerder kan bakken en ze in kan vriezen.
Ik heb pas 2x met fondant (funcakes rolfondant vanille) gewerkt, toen ik poedersuiker gebruikte had ik het idee dat het meer/sneller uitdroogde en de kleur werd er ook niet mooier op, de 2e gedaan met veel crisco op het aanrechtblad en dat werkte wel een stukje beter. Ik las dat de meeste van jullie als tip geven een tafelzeiltje en dan omkiepen over de taart (glijdt dit er dan niet af?) Hebben jullie nog tips voor de planning of waar ik rekening meer moet houden? Ook tips voor hoeveelheden van biscuit/botercreme/fondant enz. zijn welkom.
Bedankt alvast!!!!