1 Laatst bewerkt door Cakjes (24-05-2011 15:39)

Onderwerp: hoge taarten

Goedendag!

Mijn vraag is (waar ik erg nieuwschierig naar ben) Als je van die hoge taarten maakt hoe blijft dit zo recht omhoog?
Doen jullie er iets tussen ofzo, bescuit lijkt me erg zacht.

En hoe hoog is het bescuit, want wat ik mij afvraag is doen jullie dan 2 of 3 lagen vullingen?
Mensen hebben vaak erover gehad dat ze het te veel cake vinden dan vulling.
Hoe doen jullie dit, wat zijn jullie ervaringen.

Ben erg benieuwd.

Groetjes

Re: hoge taarten

Hoe bedoel je? Stapeltaarten? De bovenste lagen worden gestut, omdat het idd anders compleet inzakt.

Groetjes Karine

3

Ja stapeltaarten. Wat is gestut?

Moet nog veel leren, maar ben erg benieuwd naar.

heb wel met vriendinnen taarten gemaakt, alleen was benieuwd naar hoge stapeltaarten.

4

Ik denk dat deze link je vraag zal beantwoorden.

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/59/H … peltaart?/

In het menu links vind je de optie how to do's, FAQ en Tabellen.
Hier vind je echt heel veel informatie.

Hoop je hiermee aan de slag kan.

Succes en veel plezier  :thumb:

Cake makes your smile !!!

5

ik geef mijn taarten 3 a 4 lagen vulling. dan werk je je taart helemaal af, door afsmeren en beleggen met fondant/marsepein. de taart die je erop wilt stapelen maak je ook helemaal klaar.
dan ga je de onderste taart 'stutten'. ik gebruik hiervoor lolliestokjes die ik op maat afknip. je kan ook dowels gebruiken, houten of kunstoffen stokjes.
dan leg je 1 of 2 kartonnen onderleggers er op..die dus even groot zijn als de bovenste taart..en dan de taart erop tadaa hihi

zo heb je een gestapelde taart met niet te veel cake hihih. enn je kan iedere taart ook nog eens een andere vulling geven..

6

Ik weet genoeg dankje wel dames!

7

eeja schreef:

ik geef mijn taarten 3 a 4 lagen vulling. dan werk je je taart helemaal af, door afsmeren en beleggen met fondant/marsepein. de taart die je erop wilt stapelen maak je ook helemaal klaar.
dan ga je de onderste taart 'stutten'. ik gebruik hiervoor lolliestokjes die ik op maat afknip. je kan ook dowels gebruiken, houten of kunstoffen stokjes.
dan leg je 1 of 2 kartonnen onderleggers er op..die dus even groot zijn als de bovenste taart..en dan de taart erop tadaa hihi

zo heb je een gestapelde taart met niet te veel cake hihih. enn je kan iedere taart ook nog eens een andere vulling geven..

waar kan je die lollystokjes kopen?

8

webshops en taartenwinkels

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Carien schreef:

webshops en taartenwinkels

Gebruik je dan die papieren stokjes?

10

:Y , maar niet voor hoge/grote taarten hoor; voor een 15-20 bovenop kunnen deze stokjes. Bij nog een extra laag, de onderste verstevigen met houten douwels.

kijk eens hier www.tartacadabra.com/nl_main.html

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl