1

Onderwerp: Niet tevreden over resultaat 1e puzzel

Hallo dames,
Gisteravond voor het eerst aan het freubelen geweest met een puzzeltje voor op een taart.
Maar ik vind het resultaat niet echt mooi. Niet echt strak (handje en gele mouwtjes bijvoorbeeld. Op de foto misschien niet zo goed te zien maar in het echt niet glad en strak) zoals ik hier vaak tegen kom. Hebben jullie tips voor mij????

Hoor het graag.
Gr. Dolfijn

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KLLID4FB.jpg

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Niet tevreden over resultaat 1e puzzel

Het ziet er naar uit dat je fondant hoekig is afgesneden.
Als je fondant nog zacht is kan je dit meestal verhelpen door er met een mesje of iets dergelijks tegenaan te tikken waardoor de randjes wat gladder worden.
Voor de rest heb ik niet echt tips.
Vind hem eigenlijk wel snoezig.

A new hobby, a new challenge

3

Langs de randjes gaan met je vinger, of met je balltool (als je die hebt) dan verdwijnen de rafeltjes.......

4

Ik heb een paar weken geleden een workshop 'puzzelplaatje' gevolgd, en toevallig heb ik ook een Hello Kitty gemaakt.
Ik moest eerst het volledige figuurtje in wit maken, en dan een aantal laagjes aangebracht.
Het was een ballerina, en dan moest ik bv. het tweede beentje maken, het hoofdje, het rokje in roze, het lijfje in roze... Zo komt er een beetje reliëf in maar het 'past' allemaal wel goed. Bij elk 'laagje' ook de randjes met je vinger wat wegduwen.

5

Als je de randjes volgende keer wat gladder afwerkt dan ziet het er al stukje strakker uit. Voor een eerste keer zelf gedaan is het niet verkeerd hoor!