1

Onderwerp: Ga je mee buiten spelen?

Geinspireerd door het geweldige Aikido taartje van Madame Gâteau... Bedankt!

We waren een weekendje weg met schoonzus, zwager + kids. Oudste neefje was jarig, dus zijn mams had een voetbaltaartje bij mij besteld.

Leek me leuk om de taart nog even te verstoppen en eenmaal geinstalleerd in het huisje tevoorschijn te halen. Ik had hem mooi ingepakt in folie, strik erom... zag er leuk uit :thumb:

En toen...

De taart werd heel onvoorzichtig door de jarige uitgepakt (totdat ik hem afpakte en zei dat ik het wel deed want het leek me toch niet zo grappig als de taart al stuk zou zijn voordat hij uit de verpakking was).

Ik gaf het poppetje aan de jarige en zei: kijk, die kun je bewaren als je wil.

Zijn reactie: Cool, ik ga mijn eigen kop eraf eten!

Het volgende moment was het poppetje opgegeten. De taart was ook op binnen 10 minuten vanaf het moment dat ik hem uit de koelkast had gehaald...

Tja, een taart is om op te eten. Dat weet ik wel...

Ach, het is niet de meest ingewilkkelde taart en gelukkig hebben we de foto's nog :D

http://94.100.125.6/1313250001-1313300000/1313280601-1313280700/1313280645_6_oLj3.jpeg

http://94.100.123.182/1314950001-1315000000/1314995101-1314995200/1314995163_6_Azdg.jpeg

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

2

Re: Ga je mee buiten spelen?

mooi :Y

3

man, ik wou dat ik zo kon boetseren, wat supermooi ! Dan heeft de taart verder weinig tierelantijnen meer nodig hoor !

Groetjes, Conny

4

heb je marsepein of fondant wat voor fondant dan

5

Wat een super mooie en strakke taart!!

:) Marian

Het mooiste werk is vuurwerk, daar kan je naar kijken
www.taartplanet.nl

6

Wat een schatje!!!
... het poppetje dan, je neefje was op dat moment vast niet zo schattig...  :grr:

Leuk taartje hoor!  :thumb:

hij is prachtig geboetseerd, super

cake my day

8

Geweldig :thumb:  Wat een mooi poppetje :Y

Life is what you make of it...

9

Riekele schreef:

En toen...

De taart werd heel onvoorzichtig door de jarige uitgepakt (totdat ik hem afpakte en zei dat ik het wel deed want het leek me toch niet zo grappig als de taart al stuk zou zijn voordat hij uit de verpakking was).

Ik gaf het poppetje aan de jarige en zei: kijk, die kun je bewaren als je wil.

Zijn reactie: Cool, ik ga mijn eigen kop eraf eten!

Het volgende moment was het poppetje opgegeten. De taart was ook op binnen 10 minuten vanaf het moment dat ik hem uit de koelkast had gehaald...

Tja, een taart is om op te eten. Dat weet ik wel...

Ziet er heel erg netjes en gezellig uit  :thumb: Ik hoop dat ik ooit eens zo goed leer boetseren. Heb me er nog niet aan gewaagd...

Zo te lezen kreeg je een naar gevoel bij het geheel, en volledig terecht!  :grr:  Zeker niemand die het neefje (en de rest van de aanwezigen ook trouwens) er even op wees dat jij erg je best had gedaan op het geheel en dat een beetje waardering hiervoor wel op z'n plaats is?
Stelletje verwende nesten! Zou voor mij de laatste keer zijn dat ik een taartje maakte voor deze mensen - familie of niet  :o
Maar ze vonden 'em in ieder geval lekker...denk ik  :+

Sterkte met het verwerken van deze traumatische ervaring  ;)  ;)  :lol: en voortaan alleen nog maar bakken voor hen die dat weten te waarderen!

Groeten,
Marion

10

µarije schreef:

heb je marsepein of fondant wat voor fondant dan

Hoi Marije,

Ik gebruik fondant van Bakels :thumb:

@Marion: Ik ben er wel weer overheen hoor! Zo erg vond ik het nou ook weer niet hihi.

En alleen bakken voor mensen die het waarderen.... nou ja, eigenlijk bak ik gewoon voor mensen die ervoor betalen :lol: Voor deze taart was ook gewoon betaald, dus wat ze er dan mee doen moeten ze uiteindelijk zelf weten  :x

11

Riekele schreef:

@Marion: Ik ben er wel weer overheen hoor! Zo erg vond ik het nou ook weer niet hihi.

Dat was natuurlijk ook een grapje hè  :Y Het is maar taart...

Riekele schreef:

En alleen bakken voor mensen die het waarderen.... nou ja, eigenlijk bak ik gewoon voor mensen die ervoor betalen :lol: Voor deze taart was ook gewoon betaald, dus wat ze er dan mee doen moeten ze uiteindelijk zelf weten  :x

Nou ja - dubbel tarief volgende keer dan maar?  ;)

12

spotless schreef:

Nou ja - dubbel tarief volgende keer dan maar?  ;)

:lol:  :lol:
Ja dat is een goeie: "Oh, je wil een taart bestellen? Dat kan hoor! In die week heb ik een leuke actie: 1 voor de prijs van 2!"  :lol:  :lol:

13

:lol: moet wel lachen om zijn reactie hoor "cool.. eraf eten"

Maar de taart ziet er wel heel leuk uit.
Mooi gedaan hoor

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????