1

Onderwerp: in de schift

HELP HELP,
heb boter creme gemaakt en daar banketbakkers room door gedaan.
die vervolgens volledig in de schift schiet.
wil graag champagnecreme maken en heb de banketbakkers room met champagne gemaakt en dat is goed gelukt. alleen toen ik het bij de botercreme deed ging het in de schift.

op nieuw beginnen of hebben jullie nog een oplossing???????? :(  :(

2

Re: in de schift

vreemde combi.....vrees dat je dat niet meer goed gaat krijgen.

Als je champagnecreme wilt maken, gebruik dan de botercreme mix. Je kunt hier de water (al dan niet helemaal) vervangen door champagne OF je voegt champagne patidess toe aan de creme.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Ik denk echt dat je opnieuw moet beginnen en geen bbr gebruiken alleen bc

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

ben idd op nieuw begonnen, en het is nu goed gegaan.
ga het nog wel een keer proberen met de bbr maar nu eerst op save.

dankje wel voor het mee denken.
resultaat volgt nog

riekie

5

botercreme is een creme op boterbasis. Banketbakkersroom is op waterbasis. Boter + Water = Schift. Dat gaat dus niet lukken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Glamour schreef:

botercreme is een creme op boterbasis. Banketbakkersroom is op waterbasis. Boter + Water = Schift. Dat gaat dus niet lukken.

Dat snap ik niet? Botercreme is bij mij roomboter en poedersuiker. Banketbakkersroom is bij mij eierdooiers, melk, bloem, suiker en vanillesuiker. Komt geen water aan te pas....

7 Laatst bewerkt door Glamour (25-05-2011 15:42)

CindyM schreef:
Glamour schreef:

Dat snap ik niet? Botercreme is bij mij roomboter en poedersuiker. Banketbakkersroom is bij mij eierdooiers, melk, bloem, suiker en vanillesuiker. Komt geen water aan te pas....

melk is grootendeels water. maar misschien heb je wel gelijk, als je  bbr zelf maakt, is de kans op slagen wellicht groter. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Als je een bbr mix gebruikt, waar je water bij giet, gaat het sowieso schiften. Dat weet ik wel. ;)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

volgende keer even een paar seconden opwarmen in de magnetron en opnieuw mixen.

Groetjes, Elly

9

ohhh... het ging over de mix (die ik nog nooit gezien, geproefd of gebruikt heb). sorry dat had ik niet begrepen  :o

10

toch nog hier op terug komen. ik heb via een workshop een aantal recepten mee gekregen voor het vullen en afsmeren van de taart.
hier in staat er één met bcmix en één met bbrmix.
bij de bcmix moet ik het water vervangen door champagne.
bij de bbrmix moet ik het water wat in de bbr moet vervangen door champagne. er komt dus altijd water in voor. het klinkt mij dus ook heel logies dat water+boter gaat schiften. maar hoe hadden ze dat dan bedacht in de recepten?
heb nu de bcmix gebruikt maar dat doe ik een malig vindt dit geen lekkere creme, ben ik de enige??? geef mij maar andere vulling.

riekie

11

ik vind het ook niet lekker met de bcmix. Met de bbr mix trouwens ook niet. De bcmix is wel met water, maar daar zit een bepaald verstevigingsmiddel in, daarom moet je de mix met het water en poedersuiker ook even laten staan voordat je het (beetje voor beetje) bij de boter doet. Maar volgens mij geldt dat niet voor de bbr, die blijft altijd schiften met boter (bij mij ten minste wel).

12

Ik maak altijd botercreme extra, een beetje aangepast, dus 3 pakjes roomboter en wat poedersuiker 10 minuten wit en zacht kloppen, en dan maak ik een zakje drOetker BBR aan met water (of desgewenst slagroom of champagne) en voeg dat direct toe aan de botercreme. Nog nooit last van schiften gehad...... (of smelten van fondant, maar da's weer een ander verhaal)  ;)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

13

Als creme bij mij schift doe ik een klein beetje nieuwe boter     
kloppen ,en beetje voor beetje de geschiftencreme erbij dan   
is de creme weer goed, werkt bij altijd goed.

14 Laatst bewerkt door kokkie (30-05-2011 06:51)

Dat heb ik idd ook eens als tip gekregen; maar bij mij werkt die van Elly beter; even in de magnetron en dan mixen! Bij mij is het probleem dan niet het toevoegen van vocht aan de BC, maar meer dat het uit de vriezer komt en nog niet helemaal goed ontdooid is...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

15

bbr aanmaken met champagne? je kan t ook gewoon achteraf erdoorheen gooien hoor dat doe ik ook en dat schift niet...