1

Onderwerp: Gedecoreerde taart invriezen?

Ik wil graag dit weekend een taart maken (met botercreme, fondant en marsepein). Maar het weekend erop wordt hij pas gegeten.

Kan ik hem dan dit weekend al helemaal maken en dan invriezen? En als ik hem wil/kan invriezen, hoe kan ik dat dan het beste doen?

Alvast bedankt!

2

Re: Gedecoreerde taart invriezen?

in principe ja, maar het ligt wel aan de vulling. Gebruik de zoekfunctie even, er staat veel over op het forum :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

En dan meteen ook de zoekfunctie gebruiken voor tips over hoe te ontdooien  :Y

4

Karin09 schreef:

En dan meteen ook de zoekfunctie gebruiken voor tips over hoe te ontdooien  :Y

Misschien een hele domme vraag, maar waar zit de zoekfunctie?

5

Als je ingelogd bent zit er bovenin je scherm een regel met dikgedrukte termen. Eén ervan is 'zoeken'. Hier kun je een zoekterm opgeven en ook aangeven in welke rubriek je een antwoord wilt.
Werkt meestal heel goed, helaas niet altijd...

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

ja jekan de hele taart gevuld & afgesmeerd en al invriezen maar zou hem pas volgen weekend met marsepein bekleden..

7

heb het laats ook uit geprobeerd en 2 taarten ingevroren 1 in een taartdoos en 1 in 2 pendaalemmerzakken. uit de vriezer in de koelkast om te ontdooien ik vond zelf dat die in de zak het mooiste was die is geen moment vochtig geweest terwijl die in de doos erg nat was dit is later wel bij getrokken maar duurde erg lang.

8

Als je platte decoratie gebruikt, dan kan je helemaal afmaken, in een pedaalemmerzak doen en dan in een kartonnen taartdoos in de vriezer.
24 uur voor gebruik uit de vriezer; de zak eraf en dan in dezelfde doos in de koelkast laten ontdooien.

Ongeveer een uur voor het aansnijden uit de koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen.

Zo heb ik het eerder gedaan en alles is goed verlopen en uiteraard smaakte het ook nog steeds goed.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9 Laatst bewerkt door Boska (05-12-2010 00:08)

Als ik een taart (bekleed en soms ook al gedecoreerd) invries zet ik hem gewoon kaal in de vriezer. Pas als hij bevroren is doe ik er een plastic zak om heen. Bij het ontdooien zak er weer af en weer kaal in de koelkast (heb wel een aparte taartenkoelkast). Zo heb ik nagenoeg geen last van vocht of zweten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Ik heb zelf het volgende advies gekregen en heb dat nu 4-5 keer gedaan, lukt prima.

Na het decoreren in een taartdoos, deze weer in een plastic zak. De plastic zak dicht doen (bijvoorbeeld met zo'n knijper) en dan in de vriezer. Ong. 24 uur voordat je de taart nodig hebt deze uit de vriezer halen en met doos, zak en al in de koeling zetten (zak niet openen...). Daarna kan de zak eraf en kun je de taart consumeren.

Gaat prima...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

11

ik heb even een aanvullend vraagje:
Ik wil dit weekend een taart maken die ik dinsdag/woensdag mee naar m'n werk ga nemen. Ik ga 'm in de tussentijd wel invriezen denk ik.
Als je het 24 uur in de koelkast moet laten ontdooien zal ik dat dan doen 24 uur voordat ik 'm mee ga nemen of 24 uur voordat we 'm gaan eten (in het laatste geval moet ie binnen de 24e uur ongeveer een uur uit de koelkast om te vervoeren)

Iemand ervaring?

12

Lammetje; ik zou het dan 24 uur voor het eten uit de koelkast halen,want als je het 24 uur voor vervoeren er uit haalt, dan nog een uur vervoert , is het toch wel lang buiten de koeling.

13

dank je wel Astrid!

14

Graag gedaan, Lammetje :Y .

Succes !!!!