1

Onderwerp: Leek!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rianne, mama van 2 kids. Ben al vrij lang bezig met bakken, maar wil nu graag mijn horizon verbreden...

Mijn zoontje word maandag 3 en ik wil graag een taart voor hem gaan maken. Ik wil een vierkante taart gaan maken, en hierop een 2d regenboog maken met de ark van noach, ook in 2d. Ik hoef eigenlijk alleen maar een ark uit te snijden, want de suikerdieren heb ik hier kant en klaar besteld. Ook de MMF heb ik besteld hier, 1250 gr om precies te zijn.

Aangezien het mijn allereerste taart is kan ik wel wat hulp gebruiken...
ik durf het niet aan alles op de laatste avond te doen, dus ik wou het graag in gedeeltes doen, maar vroeg  me af of ik de ark en de regenboog bijvoorbeeld al kan maken deze week, en dan bewaren op de één of andere manier. Verder wou ik de taart ook alvast zaterdagavond maken, zodat ik em dan zondagavond verder kan bekleden, en de regenboog en ark kan bevestigen.

Lijkt dit een goed idee, of hebben jullie misschien nog andere suggesties?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ook al ben ik dan nieuw hier...  ;-) Alvast bedankt!

2

Re: Leek!

-De 2d regenboog en ark v Noach kan je van tevoren maken en dan bewaren in een bakje of vershoudfolie als het maar luchtdicht is.
-De biscuit kan je ook van tevoren bakken en lekker in de vriezer stoppen en dan een paar uur voordat je gaat bekleden uit de vriezer halen.
-Een vierkante vorm vereist wel wat geduld, ik heb al wel gewone ronde taarten bekleed maar een 4 kante vorm was toch anders.

Groetjes Marianne

3

Re: Leek!

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik zit nog even met de kleuren. Kan ik eventueel kleurstof van de toko gebruiken? Dat heb ik namelijk in huis,en ik vind de investering voor een heel setje kleuren een beetje groot, aangezien ik niet weet of ik hiermee verder ga.

Of hebben jullie misschien nog andere suggesties?