1

Onderwerp: Ik word gek van het bakmix, maanlandschap! HELPPPPP!

Wie kan mij helpen...........

Ik gebruik funcakes bakmix. Alles op kamertemperatuur. Mix 10 minuten. Spray met plantenspuit een beetje water op de mix vlak voordat het in de over gaat. Doe het deurtje van de combi oven niet open....... En grbmbl 3 minuten voor de baktijd is afgelopen zakt ie in en heb ik een maanlandschap....... :grr:  :grr:  :grr:

Wie o wie heeft nog tips? Ik weet het nl. ff niet meer.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

2

Re: Ik word gek van het bakmix, maanlandschap! HELPPPPP!

Laat je ook nog 2 minuten nadraaien op lage snelheid om de grote luchtbellen er uit te krijgen?

Groetjes van Natascha!

3

Ik laat 'm idd 3 min. nadraaien  :Y

Liefs,   Ricky

4

Dat hij er uitziet als een maanlandschap is niet erg,.. volgens mij zelfs redelijk normaal... Zeker aangezien je hem omdraait en het de onderkant wordt. Het is pas een probleem als er een diepe kuil ontstaat..

Maar dat water er opsproeien..  :think:  Die kende ik nog niet, mag ik weten waarom je dat doet? En of je het al geprobeerd hebt dat eens niet te doen?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Bommeltje schreef:

Dat hij er uitziet als een maanlandschap is niet erg,.. volgens mij zelfs redelijk normaal... Zeker aangezien je hem omdraait en het de onderkant wordt. Het is pas een probleem als er een diepe kuil ontstaat..

Maar dat water er opsproeien..  :think:  Die kende ik nog niet, mag ik weten waarom je dat doet? En of je het al geprobeerd hebt dat eens niet te doen?

Mijn buurvrouw doet het op de zelfde manier als ik en heeft gewoon mooie egale bovenkanten... Zou het aan de oven kunnen liggen???

Ik wilde een wat bolle bovenkant hebben voor een Limburgse Bienestich. Die lopen wat bol. Daarom heb ik 'm een paar x opnieuw gebakken.

Die tip van het bespuiten van het deeg heb ik van de site vandaan...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=147661

Liefs,   Ricky

6

Heeft iemand alsjeblieft nog een idee om te voorkomen dat mijn taarten voor het einde van de baktijd inzakt...

Ze worden mooi hoog, ik doe de deur niet tussentijds open en toch zakt het vreselijk in voodat de baktijd voorbij is.....

Please...... :think:

Liefs,   Ricky

7

Ricky schreef:

Heeft iemand alsjeblieft nog een idee om te voorkomen dat mijn taarten voor het einde van de baktijd inzakt...

Ze worden mooi hoog, ik doe de deur niet tussentijds open en toch zakt het vreselijk in voodat de baktijd voorbij is.....

Please...... :think:

oven te heet denk ik... buitenkant mooi hoog en gaar binnenin nog niet en dan zakt het in.

8

Biggeltaart schreef:

oven te heet denk ik... buitenkant mooi hoog en gaar binnenin nog niet en dan zakt het in.

Is 180 graden te heet?

moet ik de methode proberen van  13 minuten op 150 graden, 13 minuten op 165 graden en 13 minuten op 175-180 graden.

Liefs,   Ricky

9

Ik bak standaard op 150 graden (alleen met een baking strip gaat de oven op 140) en dan is het met 35-40 minuten wel gaar. Hoef ik er niet steeds aan te denken om de oven hoger te zetten.

10

denk dat 180 grd inderdaad te heet is.
Ik bak op 150 of 160 graden

11

Combi is hete lucht toch? Dan is 180 echt te heet, de meeste dames bakken op 160.

Groetjes Melanie

12

Doosch schreef:

Combi is hete lucht toch? Dan is 180 echt te heet, de meeste dames bakken op 160.

Okay, dat ga ik dan vanmiddag proberen. Welke tijd moet ik dan aanhouden voor een ronde bakvorm van 26 cm?
Of een Hart van ongeveer 12 cm

Liefs,   Ricky

13 Laatst bewerkt door Lindadepinda (25-05-2011 09:13)

Gokje, ik bak hooguit 24cm , maar dan zou ik 26 denk ik 35 minuten doen... Zodra die mooi bruin begint te worden even testen of ie al gaar is....
12 cm zo'n beetje 20-22 min...

edit: maak er maar 40 van  ;) , ik bedenk me net dat ik een 24 al 35 min doe :o

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

14

Ik gebruik de mix altijd (4 jaar) en heb nog nooit problemen gehad.
Dat sprayen met water ken ik niet, ook nooit gedaan.
Wel bak ik met een oplopende temperatuur, begin op 145 graden (combi oven) en ga iedere 10 minuten 5 graden omhoog.

En zal ik nog eens wat verklappen...? Halverwege de baktijd draai ik mijn vorm omdat mijn oven aan de linkerzijde meer warmte geeft dan rechts enne ondanks dat de oven dan dus open gaat zakt hij nooit in.

It's just a piece of cake