1

Onderwerp: Fotoprint vraagje wie heeft goeie advies hierover.

Dames,

Wie kan mij helpen bij het volgende. Twee weken geleden een taartje gemaakt met een fotoprint ( van icing). Voor mijn gevoel was hij aardig gelukt. Een paar uur later keek ik nog eens naar mijn creatie, tot mijn verbazing zatten er scheuren en bobbeltjes op.  :s

Heb piping gel gebruikt om hem op te plakken. Kan het daaraan liggen. Wie kan mij wat goeie tips geven, om dit in het vervolg te voorkomen.

Alvast bedankt.

Hoop dat ik in de goeie rubriek zit ;)

liefde en passie voor taarten bakken.

2

Re: Fotoprint vraagje wie heeft goeie advies hierover.

Ik plak ook altijd met piping gel en dat gaat altijd goed.
Waar heb je hem op geplakt?
En heb je hem in de koelkast gedaan?

De sheet kan niet goed tegen vocht, van bv slagroom gaat hij bobbelen. Dat is ook het problem met de koelkast, als je hem daar uit haalt slaat het vocht uit de lucht er op neer en wordt hij ook nat.
Even in de doos op temperatuur laten komen kan dan de oplossing zijn.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

3

MireilleF schreef:

Ik plak ook altijd met piping gel en dat gaat altijd goed.
Waar heb je hem op geplakt?
En heb je hem in de koelkast gedaan?

De sheet kan niet goed tegen vocht, van bv slagroom gaat hij bobbelen. Dat is ook het problem met de koelkast, als je hem daar uit haalt slaat het vocht uit de lucht er op neer en wordt hij ook nat.
Even in de doos op temperatuur laten komen kan dan de oplossing zijn.

Bedankt voor je reactie.

Heb de taart alleen met piping gel ingesmeerd en daarna het printje opgeplakt (wel in de koelkast gehad ivm slagroomvulling). Wat is jou geheim dan, want mij is het niet gelukt. Zou een laagje marsepein eronder werken?

4

Ik denk dat hierbij het probleem is dat het vocht uit je taart in de print kon trekken. Een laagje fondant of marsepein zou dan de oplossing zijn

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

5

MireilleF schreef:

Ik denk dat hierbij het probleem is dat het vocht uit je taart in de print kon trekken. Een laagje fondant of marsepein zou dan de oplossing zijn

bedankt kan het dit weekend weer eens toepassen.op hoop van zegen :D