1

Onderwerp: hallo ik wil me ff voorstellen

hallo,

ik ben debby oudenbroek, 26 jaar en alweer bijna 5 jaar getrouwd!!
ik ga vanaf 22 juni beginnen met een cursus. ik wil dit graag doen omdat ik "gehandicapt" ben! ik heb een spierziekte (dystrofie) en een zeer zwakke rug waarvoor ik morfine in neem!!! en ik heb verder niet veel hobby's en dit lijkt me al vanaf dat ik klein was hartstikke leuk!!!
maar ik heb ook gelijk een vraag, als ik dit thuis wil doen, wat moet ik dan allemaal in huis hebben om een mooie gedecoreerde taart te maken???

liefs debby

2

Re: hallo ik wil me ff voorstellen

Hoi Debby, welkom op het forum.

Als je links kijkt, bij de FAQ, dan kun je daar al het een en ander vinden. En ook met de zoekfunctie van het forum kun je veel vinden!

Veel plezier!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Hallo Allemaal,

Ik ben al een paar dagen lid van deze site en vond het nu eens tijd worden om me voor te stellen!

Mijn naam is Saskia, 33 jaar, getouwd en hebben een zoontje van 3 jaar!

Mijn opa was vroeger "de taartenman" van de familie, zijn appeltaarten waren altijd overheerlijk en gaf aan iedereen een stukje van zijn vers gebakken taart mee!:9  Toen hij kwam te overlijden heb ik de draad opgepakt en bak tot  voor kort tot zelfs in de late uurtjes een lekkere appeltaart! Daarnaast heb ik zoals vele onder ons alle taarten ( die je met behulp van een pakje uit de winkel) wel gemaakt! Ondanks het feit dat ik nu minder tijd heb dan vroeger, wil ik me nu gaan concentreren "op het echte werk"!
Ben geinspireerd door een familielid, die de mooiste kindertaarten heeft gemaakt wat ik nu ook wil gaan doen!
Ben al even op zoek naar een leuke workshop, maar ben zo koppig dat ik ook meteen met het echte werk wil beginnen, zoals een cars taart maken, en heb niet het geld en de tijd ervoor om alle workshops te doorlopen totdat ik daar uiteindelijk ben.
Heb daarom besloten het nu gewoon te gaan proberen zonder cursus en zien wat er uit mijn handen gaat komen.
Ben erg benieuwd!

Groetjes Saskia

4

welkom allebei!
Ik ben ook nog een beginner, heb nog niet zoveel spulletjes hoor!
Je kunt ook al veel, door gewoon beetje te werken met wat je al in je laatjes heb liggen.

Ik heb een rollertje (ander plakt het fondant vast) en een smooter om de taart mooi glad te maken. Maar tot nu toe vind ik die laatste nog een beetje overbodig :/ .
En omdat ik een taart wilde maken met bloemen en lettertjes, heb ik daar malletjes voor gekocht.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt!

Nou, hoop jullie werkjes gauw te mogen bewonderen! :Y