1

Onderwerp: vanille creme met aarbeien, goede combinatie?

Binnenkort ga ik een taart maken voor mijn collega, ze wilde graag een chocobiscuit taart gevuld met vanillecreme en verse aardbeien. Nu is mij vraag hoe ik het beste vanillecreme kan maken,

botercreme met banketbakkersroom? Botercreme met vanille smaakstof, of botercreme, maar dan met meer mix en minder boter? Combineert dit goed met verse aardbeien?? Meestal is de combinatie met slagroom en verse aardbeien?

Alvast bedankt voor de tips!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: vanille creme met aarbeien, goede combinatie?

ik zelf maak altijd Meringue botercreme, deze is heerlijk van smaak en je kunt er iets vanille aan toevoegen. Combineert prima met aardbeien vind ik!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

3

Botercrememix van Funcakes gebruiken en hieraan van vanille patidess toeveogen! Erg goede vulling. :)

4

Thanx  :)  Kan ik ook zo'n flesje uit de supermarkt gebruiken van dr oekter, vanillle essence ofzo iets??  :think:

5 Laatst bewerkt door Tessa92 (25-05-2011 22:57)

Geen idee, nooit geprobeerd. Het zal vast wel kunnen.
Zelf gebruik ik de vanille van patidess wel erg vaak ook wel eens in combi met verse aardbeien. Valt altijd erg goed in de smaak.

Misschien is een vanillestokje ook nog een idee...?

6

Vanillestokje! Niet aan gedacht  :o  goed idee, bedankt!

7

dat flesje van Dr Oetker heb ik ook wel eens gebruikt, maar bij mij ging het botermengsel toen schiften. ik weet natuurlijk niet zeker of dat daardoor kwam, maar als ik het niet gebruik heb ik dat eigenlijk nooit, dus die gok neem ik niet meer :)

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl